Hvilke testsett trenger man??

Tenkte jeg skulle kjøpe Tetra sine testsett, men trenger man alle?? Ser de har for ph, no2, no3, gh,kh, co2 og o2.
De har også et mini testsett der man kan teste ph, kh, gh, no2 og co2. Er dette settet godt nok?
Personlig har jeg bare ph og no2, og har brukt det helt siden jeg startet opp for snaut et år siden

Hvis du gjør som meg, og bare kjøper disse to, synes jeg du skal slå til med den mest pålitelige typen, og dermed også den dyreste.
Det er en investering du vil få igjen for senere!
Jeg har ganske mange tester, noen bruker jeg mye andre har jeg nesten ikke brukt.
F-eks ph, målte jeg ofte i starten, men nå som jeg vet at ph`en er ganske så stabil, så sjekker jeg ikke så ofte som det jeg gjorde før. Sjekker den nå ca 1 gang i måneden.

Hvilke tester du bør ha kommer ann på hva fisk du har. Noen fisker krever helt spesielle vannverdier mens andre tåler "de fleste".

Nå vet jeg ikke hvilke fisk du har, men har du "vanlige" selskapsfisk vil det holde med det minisettet.

Men som det sies i innlegget over så holder det også med ph og no2, men jeg syns det er litt spenende å følge med på verdiene så jeg har derfor kjøpt meg en del av testene.
Tilfeldig bekjentskap
© Erik Silgjerd
Reklame for plussmedlemskap