Hvor blir det av neontetraene??

Fikk nytt akvarium for en uke siden. Hadde da 24 små neontetra fra før av. Fikk en del palettciklider, gullgurami, anticrus og praktbotia med det nye karet. Noen av dem som har tetra på menyen?? mangler 4 tetra...
Palettene, guramiene og praktbotiaen kanskje? Jeg vil tro det iallefall.
Jeg vil ikke tro at det er fiskene som har tatt Neontetraene. Praktbotia og Gullgurami kan jo bli ganske store, men i butikken selges de små. Det skal noe til at det er fiskene som har spist de opp med mindre de er store fisk og at Neontetrene kan passe i munnen til de andre fiskene. Men siden du fikk med fiskene kan det jo være at det er store? Kanskje litt lurt å skrive hvor store fiskene er?

Han du røtter, steiner og planter i karet er det ikke lett å få øye på en liten Neontetra. Tetraen han ha ligget gjemt bak en av disse tingene og fiskene har forsynt seg litt etter litt av fisken, og nå er de helt oppspist.

Har du sjekket vannverdiene? Når du har et akvarium som er bare en uke gamelt er ofte vannverdiene ustabile. Filterbakteriene har ikke klart å bygge opp en kultur, og de klarer defor ikke holde de stabile. I helt nyoppstartede kar er ofte nitrit et problem. Det er ikke vanlig at nitriten kommer før etter 4 uker, men i noen tillfeller kan det skje tidligere. Fiskene vil dø av for mye nitrit. Nå vet jeg jo ikke om du har tatt filtergugge fra det gamle karet da eller hvordan du har gjort det.

Det er ikke dermed sakt at det er det som er årsaken til du har mistet 4 Neontetraer, men det er kanskje litt til hjelp.
Synes bare det var litt rart at det skulle forsvinne 4 stk på under en uke...

De største er vel rundt 10 cm både når det gjelder palettciklidene, praktbotiane og guramien. Har også en sverddrage på 15 cm..

Fulgte med utvendig pumpe som har vært i gang i 1 år, så filterbakterier skal det være nok av Brukte også litt av det gamle vannet.
Venter på dråpetester for å kunne gjøre litt mer nøyaktige målinger, men på teststicksen ser det ikke så verst ut
opplevde det samme i mitt kar med en blågurami, røde fantomtetraer og dolkestikktetraer. Hadde ti stk, så ble de færre og færre. Reddet her om dagen 6 stk over i et annet kar, og nå stimer de med kardinaltetraene.
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller corydorasworld.com
Reklame for plussmedlemskap