Billig ?

Hei , tenkte jeg skulle kjøpe et brukt akvarium neste uke , såg noen hadde enn lapp på butikken , 80 liter , med fisk osv .
for 800 kr .. er det billig eller ?
skal hente det nesteuke.
Fisker som er med er i alle fall en sølvhai og noen flere som han ikke husket navnet på ..
Hei!

Det er vanskelig å si om det er billig uten å vite hva som følger med i pakken. Det er mulig at du må bruke en del penger på utstyr hvis det som følger med passer ikke til en 80-liters.

Det er et par ting som er veldig viktige, sølvahien passer ikke i en 80-liters, den krever minst 720 liter! Den andre er at du må vente i 3-4 uker før du kan sette fisk inn i akvariet, les denne artikel om oppstart av akvarium.
ja , han sa det var bare med alt utstyr til 80 liter'n..
Men , jeg tror det passer siden han har det..
det med sølvhaien vet jeg , har ikke tenkt å ha den nedi dær da..
Tror han sa at han hadde en stor sugefisk og ..
Ja det vet jeg , har et akvarium oppe å går selv så jeg har fisk nedi , så skal ha fiskene nedi det i mens..
Men , siden det er i bruk nå , hvorfor må jeg vente såå lenge på at jeg skal ha fiskene nedi ?
kan jeg bare ikke latt være å ta ut alt vannet av det andre akvariume ? (det jeg skal kjøpe )
bare at jeg har fiskene nedi poser..
AnnikenJeanett
Hei , tenkte jeg skulle kjøpe et brukt akvarium neste uke , såg noen hadde enn lapp på butikken , 80 liter , med fisk osv . for 800 kr .. er det billig eller ? skal hente det nesteuke. Fisker som er med er i alle fall en sølvhai og noen flere som han ikke husket navnet på ..




Det er vel en grei pris det om det følger med varmekolbe, sand, planter, pumpe og det som hører med, og som er dimensjonert for dette karret. Når jeg har kjøpt brukte karr regner jeg ikke noen pris på fisken da det som regel har vært fisk som ikke egentlig passer sammen. Og derfor må gies bort, iallefall en del av det. Sølvhai i en 80L ville ikke jeg anbefale i allefall....
Den blir stor og trenger betraktlig mer plass. Om du skal hente det anbefaler jeg deg å ta vare på en del av vannet som er i karret slik at du kan starte det opp igjen ganske kjapt. Anbefaler deg også å frakte pumpa i akvarie vannet som er der slik at bakteriene ikke dør helt. Sett karret igang snartes mulig. Regner ikke med at du skal kjøre times vis for å hente det
Det er bakteriene i filteret som er viktige, hvis du klarer å holde de i live er det ikke noe problem men jeg tror at det er en god idé å ha fiskene i det andre kar i et par uker før du flytter de inn i det nye.
Ja , syntes det var ikke så galt egentli , får bare se hvordan det ser ut , og hva som er med..
men , kjøpt blir det vell alikevell
Nei , sølvhaien tror jeg at jeg selger !
Å , det har jeg aldri tenkt på ..
da må jeg si fra til han jeg kjøper det till at jeg skal ha vannet som er i akvariume !
Nei , blir ikke langt å kjøre ...
ca.5min..
Ja , det skal jeg nokk !
men , er bare det at sølvhaien kan ikke være med guppy tror jeg ikke !
så , vet ikke hvordan jeg skal gjøre det .. om jeg må ha netting til vegg mellom dem osv..
Vannet er det ikke så nøye med. Derimot er filteret viktig om du vil unngå en ny innkjøring. Men, ny innkjøring unngår du egentlig uansett siden du har et kar gående allerede. Du bare overfører en skikkelig ladning filtergugge fra det filteret du allerede har, over i det nye når karet er hentet

Uansett så skader det ikke å prøve å komme seg hjem så fort som mulig, og få pålugget i filteret et sted slik at flest mulig bakterier overlever.

Du bør uansett ikke flytte karet med mye vann i, da har du plutselig betalt for et kar med sprekk...
Med en gang du har kommet hjem, starter du opp filteret, hvis det bare er en 5 min kjøretur går det kjempefint=)
Okei , så jeg trenger ikke ta med vann i fra det andre karet?
ja , skal ordne til dær det skal stå , med kontakter osv , så alt er helt klart til jeg kommer med det..

Vi får no se hvordan det går ialle fall om en uke : )
Neida, men hvis du har mulighet, kan du la noen bøtter kaldt vann stå natta over før du henter karet, da har du riktig, temperert vann når du skal fylle opp
Ja , det var en lur ide !
når jeg bytter vann på akvariume så tar jeg og har termometre nedi vannet så ser jeg om det er passe :p !
...
Da fant jeg ut mer hva som var med akvariume ..
Av fisk :
en skalare og en stor sugefisk... og noen han ikke viste navnet på ..
Av alt annet :
Stor rensepumpe ,samt varmekolbe , sand , planter , akvarie pynt, mat , akvarie salt , akva safe ,div kjemikaler for behandling av sykdom !
syntes det var mye for pengene da..
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap