Hvilken corydoras er dette?

Inaktiv bruker
Kjøpte 3 corydoras for 2 dager siden, men jeg har ikke funnet ut hva slags type cory det er. Noen som kan hjelpe?
Inaktiv bruker
okay, Var bare litt usikker om det var en aenus. så jeg tenkte det var greit å få det bekreftet fra "cory expertene"

Er det bare meg, eller er det et usannsynlig tjukt lag sand på bunnen der? :p
Kanskje vinkelen bildet ble tatt i eller noe, men den coryen så ut som den lå på et fjell av sand! Hehe
Hvor mange cm har du på bunnen der?

[External Image]
Inaktiv bruker
mona o
Er det bare meg, eller er det et usannsynlig tjukt lag sand på bunnen der? :p Kanskje vinkelen bildet ble tatt i eller noe, men den coryen så ut som den lå på et fjell av sand! :) Hehe :) Hvor mange cm har du på bunnen der? [IMG]http://akvaforum.no/images/forum/20505_090507220818_2.jpg[/IMG]

Man kan trygt si de ligger på et fjell av sand:P
Det er nok et ganske tjukt lag med sand, desverre:/
Vi kjøpte en sekk med sand fra biltema, og fruen ville bruke omtrent hele posen, ikke skjønner jeg hvorfor:/???
Tror det var pga plantene.
Det er ca et 8 cm lag med sand bakerst og 6 cm i front:/
Selv synes jeg 4-5cm er passe. vet ikke helt hva som er vanlig, hvor mye pleier du selv å ha?

Det blir flytting snart så da må jo det meste ut av karene, inkl Halvparten av sanda
coryene blir også flyttet til et større kar.
Jeg bruker ikke sandsnegler og sånt, og holder meg til relativt beskjedne sandmengder for at sanda ikke skal bli for kompakt nederst. Og det har fungert flott i flere år, sanden er alltid ren og pen og plantene gror.
Jeg vet ikke nøyaktig hvor mye jeg har, men jeg har sånn at plantene akkurat får nok til å slå rot. Store sverdplanter osv. Jeg måtte nesten gå inn og måle i noen kar akkurat nå for og svare på hvor tykt sandlag jeg bruker :p Det varierte fra 3 til 4 cm i de ulike akvariene. Målte på 5 - 6 akvarier.

Og du...
Det vil ikke ta så veldig lang tid før sanden din er flat over det hele og det er like mye sand foran som bak Det er rett og slett gravitasjon, og du kan spa sand hver uke om du vil, men det vil hele tiden forsøke å glatte ut seg selv. Believe me
Inaktiv bruker
Okay, det er nok lurt det
Nei jeg har ikke for vane og spa i sanden for å få det typisk på skrå....
Men når du nevner det så har sanden rettet seg ut mht gravitasjonen.
det blir nok et 3-4 cm lag med sand, når flyttinga står for tur.

Ja jeg har faktisk noen sandsnegler, som har fulgt med når jeg har handlet planter tidligere, men da hadde jeg kun platy og sverdragere. Man har vel ikke bruk for sandsnegler når man har corydoras, i og med at de roter i sanden som de gjør

Foresten en annen ting jeg lurte på. Er det vanlig at coryene svømmer veldig mye opp og ned rundt omkring? Mao veldig aktive, mildt sagt jeg merket dette spesielt rett etter vannbytte.

Det er veldig vanlig at aktiviteten på Corydoras øker både etter flytting og etter vannbytter, ja
Inaktiv bruker
mona o
Det er veldig vanlig at aktiviteten på Corydoras øker både etter flytting og etter vannbytter, ja :-)

Okay, det ihvertfall et godt tegn
Jeg har pr dags dato 3 coryer. men mulig jeg øker det til 5.
med tanke på at de trives i grupper.
Jeg har muligens et par nå. ikke helt sikker, men de "henger" stort sett sammen hele tiden, og har vist litt tedenser til typiske lekspar fakter, for å kalle det det:/
Kommer sikkert et hav av spørsmål etterhvert, håper du ikke har noe imot at jeg spør deg Mona? hvis jeg sitter litt fast.
Har lest mange av innleggene dine, inkl din personlige akvarietråd
Veldig inspirerende tråd.
betryggende og spørre om ting enn lurer på med hold av cory, med noen som har god peil
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap