Eplesnegle spørsmål (igjen)

I løpet av uken får vi noen Eplesnegler i hus, vi er ganske ferske når det gjelder å ha snegler i akvariet, har kun ett 80 l kar nå, som er min datter sitt.

Det jeg lurte på var, når de skal ha grønnsaker som brokkoli, gulrot o.l kokes dette først, eller får de det ukokt ?

Leste også at man kunne gi salatblader, hvordan gjør dere det da ? lar dere de ligge å flyte ?

Mvh Vera Emilie (datter) og Katrine (mamma) ;0)

Veldig harde grønnsaker som f.eks. gulrot og potet må kokes først. Agurk og slikt kan du bare hive rett oppi, og dette er en favoritt blant alle snegler og reker jeg har hatt. Spinat og salat er også store favoritter, men for at bladene skal bli myke nok til å spises så kan du fryse dem ned i en 10 minutters tid før du fôrer med dem. Har hørt andre også fôrer med banan og andre frukt, men det tørr jeg ikke helt pga vannverdier og masse griseri.
Ok. tusen takk for svar

Men det er ikke mye salat man putter i karet da ikke sant ? hvor lenge lar du det ligge oppi før du fjerne rester o.l ....

Åååå jeg gleder meg sånn til disse sneglene kommer, er jeg heldig er de her i overimorgen tenker jeg :0)
Jeg lar salatblader bare ligge til de er oppspist, noe som gjerne tar noen dager, seff avhengig av antall snegler og størrelse på salatbladet.

Men noe snodig jeg la merke til er at sneglene vil ikke spise salatbladet før det har ligget i karet ett døgn, og en gang da jeg fjernet det av diverse grunner, oppdaget jeg at det stinket råttent. Men sneglene foretrakk det halvråttent fremfor fersk av en eller annen grunn..
Uææ hihi...glad jeg ikke er snegle

Men tusen takk igjen...da skal jeg prøve å se hvordan dette går når sneglene kommer på plass.

Hvis det er noen andre ting jeg må tenke på, så setter jeg pris på noen tips altså...:0)
men hvor lenge kan slike sneglemat ligge i akvariet før det forurenser vannet for de andre beboerene?
Grønnsaker bør ikke ligge for lenge. Et døgn. Har de ikke spist opp til da, så har man vel i grunnen gitt for mye Da er det bare å gi mindre til neste gang.

Det er den regelen jeg følger med alle andre grønnsaker, men salatblader begynner de ikke å vise interesse for før etter ett døgn, og det var frosset og mykt for dem... :/

Jeg hadde killier i samme kar, og de så ikke ut til å plages av salatbladet som lå i karet i 2-3 dager, men jeg testet riktignok ikke vannverdiene..
Tilfeldig bekjentskap
© Bernt René Voss Grimm
Reklame for plussmedlemskap