Brune blader (skruvallisneria)

Mine skruvallisneria får brune blader, vokser dårlig og ser egentlig ikke pene ut.
Hadde i gjødselkuler (JBL) da jeg plantet de. Veksten begynte bra, men nå har de stagnert og "visner".
De jeg hadde i mitt forrige kar trivdes og det ble mange sideskudd som kom opp og dette tiltross for dårligere lys.
Noen som har erfaring med disse plantene og da tenker jeg spesielt på når veksten reduseres og ved mistrivsel?
Hvor lenge siden er det du skiftet lysrør i det akvariet? Hvor lenge har de sittet i?

Det er også viktig å opplyse om hva slags lysrør det er, og hvor mange. Produsent/navn på røret og antall watt står trykket på rørene i den ene enden.

Dette er viktig informasjon når det gjelder spørsmål om planters trivsel (eller mangel på det, rettere sagt
Lysrørene har sittet der ca 1/2 år.

Når det kommer til hvor mange det er så sitter det to stk T8, det ene er fra Sylvania Aquastar og det andre er fra Zoo Med. Det fra Zoo Med er på 17 W, men jeg ser ikke hvor mange W det fra Sylvania er på. Skriften er nesten borte..... og min hukommelse er ikke noe å skryte av

Noen lysrør som kan anbefales? Jeg må tydeligvis skifte de ut.....
Tilfeldig bekjentskap
© MC Darup
Reklame for plussmedlemskap