Anbefaling av dyrebutikk i bergen

Hei,

Lurer på om noen kan fortelle meg hvilken dyrebutikk i Bergen som har best utvalg og peiling på akvarie.

Midtun zoo skal være den beste i landet =)
for å komme til den kjører du inn ved Frilefabrikken og forbi til du kommer frem til butikken. De har masse fisker. Nesten som akvariet på Nordnes.. Nesten Hehe!
Du får god hjelp der også!
Jeg ville prøvd meg hos Jan på Midtun Zoo. Godt utvalg!
Takk Takk. Jeg stikker ut å snakker med Jan i dag, og da skal jeg hilse fra Akvaforum
Jeg vil bare si håper du vet hvilken fisk du skal ha.... Har hørt mye rart om midttun zoo...
Jeg vil si Tors zoo på Fanatorget, eller Kilden zoo...

Kommer litt ann på hvilken fisk du skal ha... alle har sine spesialiteter...
Hei
Mariflyfly
Jeg vil bare si håper du vet hvilken fisk du skal ha.... Har hørt mye rart om midttun zoo... Jeg vil si Tors zoo på Fanatorget, eller Kilden zoo... Kommer litt ann på hvilken fisk du skal ha... alle har sine spesialiteter...


hva du har hørt om midttun da?

Prøv den på galleriet i øverste etasje,jeg er fornøyd med den.
Ligger sentralt å fint til
Hei
Lisacec
Midtun zoo skal være den beste i landet =) for å komme til den kjører du inn ved Frilefabrikken og forbi til du kommer frem til butikken. De har masse fisker. Nesten som akvariet på Nordnes.. Nesten ;) Hehe! Du får god hjelp der også!


Det ligger 1minutt fra den fabrikken
Mariflyfly
Jeg vil bare si håper du vet hvilken fisk du skal ha.... Har hørt mye rart om midttun zoo... Jeg vil si Tors zoo på Fanatorget, eller Kilden zoo... Kommer litt ann på hvilken fisk du skal ha... alle har sine spesialiteter...

Stemmer i denne! Kar kan være billig på Midtun, men for fisk drar man til Fanatorget eller til Aquazoo1 på Kilden om kvalitet, utvalg og kunnskap er viktigere enn pris.
Jeg har tatt meg lange bilturer i Bergensområdet i det siste for å få litt kjennskap til de forskjellige butikkene og om jeg liker meg eller ikke.

Hvis du er nybegynner og ikke har spesielle ønsker angående fisker så er Midtun Zoo helt grei, utvalget er stort og man kan få veiledning (treff på rette personen).

Er ikke Troya Zoo på Sartor/Sotra nærmest deg? De har fin akvarieavdeling, synes jeg, og god veiledning. Prisene er litt høyere enn Midtun, mener jeg å huske.

Hvis jeg skal bestille noe, så hadde jeg helt sikkert henvendt meg til Tors Zoo (Fanatorget). Alle akvariebutikkene kan sikkert bestille for deg, men Tor er riktig engasjert i akvariehobbyen og jeg fikk godt inntrykk av butikken hans og kjennskapen til fiskene.

Kilden Zoo likte jeg ikke så godt for det var så "mørkt" der. Man gikk riktig i vanndammer der inne og det var lite i karene. Tror jeg gikk en halvtime og ventet på service der. Og det var ikke travelt. Selvsagt kan jeg ha kommet på et dårlig tidspunkt. De hadde godt utvalg på ancistruser (yngel) da jeg var der.

De fleste kjøpesentrene har jo akvariebutikk; Vestkanten (veldig liten og begrenset utvalg), Oasen (ikke vært der), Lagunen (liten), Arken (litt dyrere enn over veien), Åsane Senter (liten, med ok utvalg og grei betjening), Øyrane Torg (liten), Kilden Senter (se ovenfor), Fanatorget (Tors Zoo - se ovenfor). Har jeg glemt noen?

Dette var mitt førsteinntrykk av butikkene (hvis noen vil "henge" meg).
Førsteinntrykket er vanskelig å vende....
Glemte å nevne sentrum, - var innom der lørdag. I Bystasjonen er det en øverst like ved Clas Ohlsson. Ok butikk, - middels utvalg.
Sentrum Zoo øverst i Galleriet har også godt utvalg.

Det er en liten butikk på Laksevåg senter også, men den har kun noen få kar. Kjennskapen til fisken var mangelfull da jeg var der...
Viss du er ute etter kvalitet på fisken så ville jeg styrt unna midtun zoo, grunnen er at de kjøper inn så mye fisk omgangen og det er mye død fisk i karene. Har erfart og snakket med andre at fisken de kjøper der er mye svaker enn andre steder. Ville prøvd meg på troya på sartor eller zoobutikken på kilden senter, de tar inn mye fisk fra privatpersoner eller eget oppdrett som på kilden, og da er du garantert frisk og sterk fisk.
Gallariet er også til å annbefale.
ctammer
Viss du er ute etter kvalitet på fisken så ville jeg styrt unna midtun zoo, grunnen er at de kjøper inn så mye fisk omgangen og det er mye død fisk i karene. Har erfart og snakket med andre at fisken de kjøper der er mye svaker enn andre steder. Ville prøvd meg på troya på sartor eller zoobutikken på kilden senter, de tar inn mye fisk fra privatpersoner eller eget oppdrett som på kilden, og da er du garantert frisk og sterk fisk. Gallariet er også til å annbefale.


Jeg er helt enig med Ctammer,de han nevner har jeg også best efaring med.
Jeg har drevet med akvarie de siste 17 årene og da har jeg jo sett og hørt litt forskjellig.
Mvh Stig.
Det åpner en ny dyrebutikk på Nesttun nå. Denne holdt til på Kilden senter tidligere. Har aldri hatt problemer med fisk kjøpt der. God service og mye flotte maller.

Jeg kjøper heller ikke fisk på Midttun... Skal du ha akvarier eller produkter til andre dyr er den ypperlig med et stort sortiment. Da er det forøvrig Jarl du skal snakke med og ikke Jan...
På Midtun zoo ved Friele har jeg helt sluttet å handle fisk. Hver gang jeg er innom der, er det ikke bare èn, men flere døde fisk i karene. Jeg har kjøpt fisk der, samtlige døde av finneråte som jeg var for ny akvarist til å oppdage i butikken. Ser svært sjelden noen kar som står "karantene" på, Selv kar med tydelige tegn på hvitprikk eller skadde fisk. Men betjeningen er hyggelig, dessverre holder ikke det når fiskene de selger ofte er svekket. det er jo fisk jeg er der for å kjøpe. Men de har et bra utvalg av akvarieutstyr, og det er jo sykdomsfritt

Aquazoo som har flyttet fra Kilden senter til Nesttun ved bensinstasjonen, har kunnskapsrik og serviceinnstilt betjening. En liten periode nå har de hatt lite utvalg, men holder på å utvide butikken for å få atskillig flere kar Fiskene jeg har kjøpt der, har vært friske og flotte

På Arken og Åsane senter har jeg opplevd ustabil kunnskap hos de som jobber der, også noe feilinformasjon. Men, det kommer veldig an på hvem du treffer der.
Sist jeg var på Midtun hadde de karantene på omtrent alle kar! De får sikkert sjeldent fisk, men når det kommer fisk får de sikkert utrolig mye...
Buddy:)
Har handla på dei fleste plassene men, uansett om det er lite så er eg knallfornøyd med Buddy på Åsane senteret. Knallservice av sjefen der
Oi, her var mye forskjellig! Enig ang midttun, dårlig fisk men bra på ellers utvalg. De burde kanskje også ansatt ett par mann til for de har aldri tid til noe med mindre man er der fem på stengetid og butikken er tom for folk.
Askøysenteret bør du styre helt unna- de har null kunnskap og vil prøve å selge deg de dyreste fiskene/tingene. De har også flere ganger opptredd kunnskapsrikt, helt til man leser om artene selv... og finner ut at ingenting stemmer...
Troyas zoo på sotra er min anbefaling! De har god service (bortsett fra hun ene fiskedamen som alltid er sur) snakk med Rune, han er grei og kan MASSE. Jeg bestilte 5 fisk der på tirsdag denne uken, fikk beskjed at siden dette er en sart fisk, kom de ikke til å ta de inn hvis de ikke fikk skikkelig kraftige fisker. Var i dag og hentet mine nye venner, og gjett om de var flott- kjempekraftige spreke og glade!!! Anbefaler de på det varmeste!=))

Noen som har kjennskap til drotningsvik zoo ved sotrabroen? Nyoppstartet, og skal visstnok satse knallhardt på oss akvarister!?!
Ser denne tråden her er veldig gammel, men jeg må si at det er artig å lese hvor mange hjernedøde personer det faktisk er her inne på dette forumet!
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap