Sugefisk

Jeg har en albino sugefisk som har oppført seg litt rart i det siste, etter at jeg la inn en sånn liten 'hule greie' som fiskene kan svøme inn i, så har sugefisken ikke ligget inni hulen -men klemt sammen i mellom hulen og en sten som er vedsiden av hulen, den ligger bare der og klemmer seg inni der, og jeg aner ikke hvorfor. Når jeg prøver få den litt vekk, med å ta på glasset/ta hånda nedi og 'vifte' den litt bort, for å se hva som skjer, så reagerer den nesten ikke, men den sømmer så vidt litt vekk. Men ca 5-10 min senere, så ligger den klemt i den sprekken igjenn.. Den svømmer inni i den sprekken selv, den sitter ikke fast eller no.
Og når vi kjøpte den(som var i mars eller no) så svømte den mye rundt, men den har også slutta å svømme rundt i akvariet, den ligger som regel i ett hjemmested eller no, bortsett fra at jeg la inn den hulen, for nå ligger den der...
Den er fortsatt liten, ca 2 cm kansje. Og den spiser ikke, virker det som..
Det er sikkert ikke noen som kan fortelle meg nøyaktig hva som er galt med den, men hva som kansje KAN være i veien eller om det er noe jeg gjør galt.
Litt hjelp?
Fisker piler mer rundt i begynnelsen siden alt er nytt og spennende.
Det ser ut til at den har funnet et sted som den liker, så la den bare få ligge der.

Det er kanskje en albino ancistrus sp oppdrettsvariant du har?

Om du er bekymret for om den spiser eller ikke, legg noe grønnsaker, agurk, salat, noe i den dur, i karet, festet til en gaffel eller noe som får det til å synke. Da burde den spise =)
Ja jeg tror nok jeg har albino ancistrus sp oppdrettsvariant
Takk for hjelpen.
"Sugemaller" er mest aktive på natta, det er helt vanlig at de ligger stille på dagen og det er helt normalt at de finner seg en hule eller en annen gjemmeplass som her.

Det skjer jo også at fisker dør, men om du ikke ser noe galt med fisken, er det lite du kan gjøre fra eller til allikevel.

Det går nok bra
Så jeg antar det ikke er noe galt med den, får håpe det.
okeei.... Assa, nå har'n dødd.
Jaja, det var det.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap