Slapp sugefisk osv.. døden er nær?

Jeg har en albino sugefisk som har oppført seg litt rart i det siste, etter at jeg la inn en sånn liten 'hule greie' som fiskene kan svøme inn i, så har sugefisken ikke ligget inni hulen -men klemt sammen i mellom hulen og en sten som er vedsiden av hulen, den ligger bare der og klemmer seg inni der, og jeg aner ikke hvorfor. Når jeg prøver få den litt vekk, med å ta på glasset/ta hånda nedi og 'vifte' den litt bort, for å se hva som skjer, så reagerer den nesten ikke, men den sømmer så vidt litt vekk. Men ca 5-10 min senere, så ligger den klemt i den sprekken igjenn.. Den svømmer inni i den sprekken selv, den sitter ikke fast eller no.
Og når jeg kjøpte den(som var i mars eller no) så svømte den mye rundt, men den har også slutta å svømme rundt i akvariet, den ligger som regel i ett hjemmested eller no. Nå bare ligger den nede på grunna å er helt slapp, den reagerer ikke på NOE, og når den prøver å svømme, så ender det med at den havner på ryggen og lager trut-munn og bare ligger der og kaver seg..
Den er fortsatt liten, ca 2 cm kansje. Og den spiser ikke, virker det som..Tror ikke den klarer.
Det er sikkert ikke noen som kan fortelle meg nøyaktig hva som er galt med den, men hva som kansje KAN være i veien eller om det er noe jeg gjør galt.
Jeg har virkelig ikke lyst til å avlive denne slik som jeg måtte avlilve kampfisken min for noen mnd siden..
Litt hjelp?
Hvorfor poster du innlegget to ganger?

Du får svar på innlegg om det kommer noen som kjenner til fiskene og som ønsker å svare, ingen grunn til å legge samme innlegget inn igjen etter 2 timer.

Det er bedre å legge et innlegg feil - enn å legg inn igjen.
Jeg følte for å endre innlegget, og da kunne jeg like godt legge det inn på 'sykdom' siden jeg aner ikke hvordan man endrer det man har skrivd, så jeg lagde en ny sånn 'tråd-greie' istede.
Du kan ikke endre et innlegg - det går bare noen minutter etter du postet første gang - rettelser kan du legge til i samme tråden når du måtte trenge det. Nytt innlegg er unødvendig.
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap