- Hjem
- Forum
- Nybegynner
- Pumpa starter ikke igjen! hjelp?
Pumpa starter ikke igjen! hjelp?
Postet 12.05.09 kl 19:40
Ta ut filteret (ikke ha kontakten i støpselet, da), ta av pumpehodet.
På undersiden av pumpehodet ser du impelleren (rotor). Dra den ut, vask den godt, og bruk en q-tips i det hullet der impelleren sitter for å få ut eventuell skitt derfra.
Montér alt sammen igjen, sett på plass filteret, stikk i kontakten, og jeg vil tro filteret starter
På undersiden av pumpehodet ser du impelleren (rotor). Dra den ut, vask den godt, og bruk en q-tips i det hullet der impelleren sitter for å få ut eventuell skitt derfra.
Montér alt sammen igjen, sett på plass filteret, stikk i kontakten, og jeg vil tro filteret starter
Postet 12.05.09 kl 19:43
Om ikke løsningen fra ElinH fungerer (eller du er like lat som meg) tar du bare opp filteret (la kontakten stå i) , ta av selve filteret slik at du har motorenheten fri, knips rotoren igang (rundt) og den starter, sett den sammen igjen og ned i karret med den...
Veldig typisk feil på 3+, tror de har brukt litt dårlige permanentmagneter... (har 4 stk selv, noen er verre enn andre)
Veldig typisk feil på 3+, tror de har brukt litt dårlige permanentmagneter... (har 4 stk selv, noen er verre enn andre)
Postet 12.05.09 kl 20:02
Postet 12.05.09 kl 20:04
Postet 12.05.09 kl 20:05
DigiOm ikke løsningen fra ElinH fungerer (eller du er like lat som meg) tar du bare opp filteret (la kontakten stå i) , ta av selve filteret slik at du har motorenheten fri, knips rotoren igang (rundt) og den starter, sett den sammen igjen og ned i karret med den... Veldig typisk feil på 3+, tror de har brukt litt dårlige permanentmagneter... (har 4 stk selv, noen er verre enn andre)
Godt å vite til en senere anledning. Har bare en ekstra pumpe som står og "klargjør seg" så hadde ingen erstatningspumpe!
Postet 12.05.09 kl 20:05
Postet 12.05.09 kl 20:07
Postet 12.05.09 kl 20:21