Kan jeg ha eplesnegler når jeg har asiatisk jegersnegl??

Jeg har 2 stk asiatiske jegersnegler pga sånne tullesnegler som kommer med planter. Har lyst på eplesnegler i samme karet, men hvis disse blir spist gidder jeg jo ikke det. Noen som vet noe om de kan kombineres??
De vil spise eplesneglene dine ja. Så anbefaler ikke å ha de sammen med jegersnegle.
Når jeg leste dette spørsmålet, så tenkte jeg Oiii!
..det har jo jeg glemt at jeg hadde i det karet!

Altså sendte jeg inn eplesnegler i et kar jeg har oppdrett på jegersnegler - men ikke en eneste er spist - og nå har de levd sammen i et par mnd.

Derfor kan jeg nok ikke si meg enig med Heidi der...
Da vil jeg si du er heldig. Så et bilde her inne på forumet hvor en hadde hatt oppi en levende eplesnegle til sine jegersnegler og de gikk absolutt til angrep på eplesneglen. Tror det bildet ligger i sneglebildetråden. Innlegg 449 andre bildet er vel bevis nok på at de spiser eplesnegler?
SolVard
Når jeg leste dette spørsmålet, så tenkte jeg Oiii! ..det har jo jeg glemt at jeg hadde i det karet! Altså sendte jeg inn eplesnegler i et kar jeg har oppdrett på jegersnegler - men ikke en eneste er spist - og nå har de levd sammen i et par mnd. Derfor kan jeg nok ikke si meg enig med Heidi der...

Jeg måtte teste ut dette for ganske lenge siden, og tok noen bilder. Mine tar alle snegler som kommer i akvariet:

Bør ikke prøves...
Ikke ha Eplesnegler og Jegersnegler i lag, da kan det skje slik om bildene viser.
Jøss..
Godt dokumentert

På tide jeg flytter eplesneglene nå ser jeg..
SolVard
Jøss.. Godt dokumentert :) På tide jeg flytter eplesneglene nå ser jeg..

Ja, gikk ikke mange minuttene før halvparten av sengelene var på den ene Eplesnegelen.

Men, tror du at du må ta bort Eplesneglene igjen?
Det er vel igjen ting som sier at de pluteslig skal begynne å ta snegler, nå som de har vert i flere måneder.

Jeg har lest om flere som har Jegersnegler som ikke spiser "pestsengeler" engang, så det kan jo være at du har en gjeng med slappe snegler.
Inaktiv bruker
Eventuellt at det er for mye mat i karet, da bryr dem seg ikke ser det ut som?!
Da konkluderer vi med at SolVard har slappe snegler, og har vært heldig, men at det ikke er verdt å prøve??
Hehe - slappe Jegersnegler til salg - !rimelig!
Det er vel da trolig fordi jeg har pestsnegler i karet som gjør at eplesneglene blir skånet eller no... Det var i grunn derfor jeg kjøpte Jegersneglene i fjor høst. Det blir også matet endel for jeg har zizzag yngel og L-333 yngel i karet.
Hmm.. rart de skulle skåne eplesneglene i forhold til pestsnegler, de spiser jo vanligvis de største sneglene først? Tror nok Solvard har vært veldig heldig her:P
Jeg har samme problemet som trådstarter.

Men litt annet spørsmål. Håper det er greit at jeg bruker denne tråden.

Fikk svar på at jeg ikke kan ha lilla eple snegle nedi der.

Men de tar ikke guppy også?

Regner med den bare spiste på den siden den døde av noe annet. (Jeg her ikke fått kjøpt meg vanntester enda.)

Men til spørsmålet jeg også hadde;

Er Anentome helena, skikkelig hardføre?

Hadde 3 guppy.. Fikk pest snegler, guppy døde en etter en, med noen dager/ukers mellomrom. Nå er al fisk død, men jeger sneglene lever i beste velgående ser det ut til. (Jeg så tilmed en som spiste en ganske stor pest snegle i går. Uventet at de hadde enda en snabel, og skikkelig gøy å se hvordan den sugde den 'ut' av skjellet.)

Uansett, jeg venter på svar fra sosialen fortsatt, så er blakk, men kan låne 44 kr til noen flere Anentome helena, siden de gjør en så bra jobb, men er sjanseløse om de bare er 2 stk.

Men jeg vil ikke risikere livet til flere snegler, og jeg har beint ikke råd til test kit.. (Må prioritere mat butikken, og lever på lånte penger.)

Er det noen her som veit om Anentome helena er mye mye mere hardfør en fisk som guppy, og eventuelt kan gå god for at de kan klare seg i samme miljøet. Jeg bytter jo vann, og har sluttet å mate med fiske for. (Redd det ble for mye nitrit i vannet.)

Nå rabler jeg.. Håper noen har noen svar til meg.
Tilfeldig bekjentskap
© Holger Lockertsen
Reklame for plussmedlemskap