Fisk som passer sammen med kirsebærreker og kloreker?

Jeg har nylig flyttet over en del kirsebærreker til karet med 2 kloreker og noen få kardinaler. Dette ser ut til å gå fint. Jeg så til og med en 2mm kirsebærreke i dag, men regner med at den har problemer med å vokse opp blandt resten.

Uansett ønsker jeg å ha noen fisk i tillegg til rekefarmen min, men det ser ut til å være litt problematisk å finne en som ikke spiser kirsebærrekene og ikke blir spist av klorekene ??

Noen tips?
Ancistrus vil nok gå greit, ihvertfall store. Men spørs jo om de skal ha samme verdier da
Ancistrus trenger litt større plass enn det jeg har tilgjengelig i det karet. Jeg har nok bare 60 liter dessverre. Dessuten hadde jeg sett for meg noe mer fargerikt. Trenger litt blikkfang og pynt. Vurderer å kjøpe en 10-20 kardinaler til, men hadde håpt på å finne meg noe litt mer originalt

Takk for tips ellers og håper på noen fler
Jeg har 2 krystallreker og en jeg ikke aner hva er. De har jeg i samme kar som 10 stjernedanio og masse mose. Fungerer veldig fint sammen her, men nå har jo ingen av dem lagt egg og fått unger, så hvordan det fungerer da vet ikke jeg....
Khulii ål?
Vet ikke om de spiser rekeyngel, men flere som har disse sammen ser jeg..
Skulle egentlig likt å visst det selv da jeg egentlig lurer på det

Det er ingen enkel kombinasjon skjønner jeg Har valgt å plassere sammen 2 som alle påstår ikke går sammen og i tillegg vil jeg ha noe mer oppi:P Kirsebærrekene stortrivest visst i sitt nye hjem for en hel haug av de har plutselig rogn under magen samtidig. Tvilsomt at så mye yngel lever opp da men.. Vi får se

Krystallrekene er vel ikke like stor trussel mot en del fisk som klorekene, eller? Må innrømme at jeg ikke er sikker.. Men klorekene mine prøver hvertfall å ta alt som kommer litt for nærme. Usikker på om ålen overlever lenge nok :P Tror jeg bør ha en fisk som holder seg mye mer opp i overflaten og litt lenger unna rekenes territorium på bakken
Har et ukjent antall klorreker i karet og er sjelden de tar noe fisk. Når det skjer så tror jeg det ofte er fordi de er syke eller lignende.
Ja, mine har heller ikke tatt noen ennå, men de prøver hver gang noe er innenfor rekkevidde
Ja hender når det kommer noen ny fisk i karret at de skal bort og sjekke hva dette er. De skjønner fort at dette er en skapning man burde la være i fred. Hvis kloreken først får tak i en finne så er det sjelden fisken kommer løs.
Tilfeldig bekjentskap
© OME
Reklame for plussmedlemskap