Hvem er napperen?

Hei

Jeg har disse artene i et akvarium:

-Guppy 13 stk.
-Platy 1 stk.
-Perlegurami 1 stk.
-Dverggurami 1 stk.
-Sebrafisk, danio 8 stk.
-Kardinaltetra 11 stk.
-Ancistrus 1 stk.

Her blir guppyene plaget og nappet, ser ikke hvem som gjør rampestrekene så lurte på om ekspertene, eller klarsynte kan tenke seg til hvem som napper guppyene mine? Hvem er mest sansynelig napperen?

Mvh.
Espen Åsan

det er garantert sebrafisken. de kan terrorisere andre fisk uten at man merker det. også om nettene.
Jeg hadde en mistanke om at det kunne være perleguramien, er dette helt utelukket? Det er jo ikke sebraciklider jeg mener altså.
Tror også at det er sebrafisken (danio) som er napperen. Hadde en stim av disse i en kort periode, de terroriserte alle beboerne i karet. Til og med stakkars ancistrus-yngler fikk gjennomgå når det var mating.
Så jeg gjør det best i og kvitte meg med sebrafiskene da?
Vanskelig å si, kjenner ikke godt nok til guramiene du har. Vi byttet i hvertfall inn igjen sebrafiskene våre, og etter det har det vært rolig i karet. I dette karet er det platy og ancistrus. Sebrafiskene var etter platyene også, både de voksne og de små ynglene.

Om det vil bli fred i ditt kar hvis du kvitter deg med sebrafiskene tør jeg ikke svare på
Jeg ville helt klart fjernet sebrafiskene, ja. Mye bedre det enn at de andre blir plaget.
Ok, men perleguramien? Den trengs ikke bli fjernet altså? Det er med andre ord stor mulighet for at det er sebrafiskene?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap