Ekstremt mange snegler!

Kjøpte 5 eple snegler for en liten stund siden 2-3 måneder siden vil jeg tro.

like etter jeg kjøpte dem oppdaget jeg at det var 1 lite baby snegle som har blitt med dem...

og antallet har steget å steget..

I dag telte jeg opp til sirka 30 små baby snegler å jeg har ikke lagt merke til et eneste "egg kukong" (maiskoble ting) hehe.... så jeg lurer på hvor i all verden alle disse kommer ifra?

regner med at det er rundt 40 - 50 rundt i karet.. var bare på fremmsiden jeg så 30!

Takker for svar på forhånd

Mvh Sindre
Sikker på at det er eplesnegler, og ikke pestsnegler av et eller annet slag?
bare eple snegler, men tror hun jeg kjøpte det av nevnte at det var en annen type snegle i samme karet som eple sneglene..
Det er nok pestsnegler, sikkert damsnegl eller kanskje posthorn eller skivesnegl du har fått. De sniker seg med vann og planter og formerer seg i en fei.
hmm.. "pestsnegler" er det negative snegler på noen som helst måte?
De kalles pestsnegler fordi de formerer seg utrolig fort og kan bli en plage om man ikke vil ha dem der. Det er flere som synes det er stygt med hundrevis av små snegler på glasset. Egentlig er de veldig nyttige: de rensker planter, spiser fiskelort, matrester og alger. Noen kan være veldg fine også. Hvis du ser i profilen min så har jeg en hel 3-liter bare for damnegler. Jeg synes de er utrolig vakre, men vil ikke ha dem i 22-literen min, for der har jeg andre snegler som skal tre frem.
Tilfeldig bekjentskap
© Irene Nyrud
Reklame for plussmedlemskap