Nytt akvarium. fiske tips :)

Hei hei godtfolk
Nå har jeg endelig kommet i gang med en etterlengtet hobby Kjøpt meg et 100l kar som jeg har "innkjøring" på. Stått snart i 3 uker uten fisk. Gud jeg gleder meg til å sette inn et par nå :P

Noen som har no forslag til en kul fisk jeg kan fixe meg ? Så de faktisk de hadde crowntail kampfisk i butikken i dag, utrolig kult eksemplar, om ikke den kuleste sorten av kampfisk
Eneste er jo at man nestn må ha munnkurv på de om man har tenkt å ha fler fisk i karret :P eller ?

Gratulerer!

Jahm, Kampfisk BURDE gå aleine i et eget kar. Selv hadde jeg et testforsøk med å sette kampfisken sammens med guppyen; resulterte i 2 avspiste haler.
Men å kjøpe et 30/40liters kar til kampfisken koster ikke akkurat skjorta, heller da

Guppy er en nydelig fisk å ha i karret. De er virkelig en undervurdert perle. De blir fort gravid og er levendefødere. det går en mnd mellom hver gang de føder. Derfor er det fryktelig gøy å kjøpe 3 guppis; 1 flott(å da mener jeg flott, flott fantastisk!) hann og 3 fine huer, så blir avkommene deretter

Lykke til men akvariet, og gratulerer me dagen
Jeg har dårlig erfaring med guppy. Hvis man bare har ett kar, blir det for mange yngel. Samtdig som de lett drar med seg sykdom og lever kort.

Men smak og behag selvfølgelig. Selv synes jeg karet mitt med en stor, flott dvergguramihann, en stim på 15 neon- og kardinaltetra og pluss en stor ancistrus sp, er det vakreste jeg har. Og ukomplisert i forhold til levendeføderne.
Gratulerer! =) Her er det mye rart du kan gjøre...
Selv er jeg stor fan av ciklider! I et slikt kar ville jeg hatt en stim pallett eller sommerfuglciklider, bare husk på å ha riktig forhold mellom hann og hunnfisk så det ikke blir slossing..
De er ikke for store og ikke for små, gjør mye ut av seg, og er forholdsvis ekle å holde. De liker mye planter og huler å leke i, så her kan du lage deg et skikkelig fint karr.
Legger vet et bilde av to av mine halvvoksne sommerfugler til inspirasjon!

Lykke til! =)
Hei! Du kan fint ha kampfisk i et selskapsakvarie, men det er et par ting du bør være obs på. Enkelte fiskearter synes finnene til kampfisken er utrolig fristene å nappe i, samt at kampfisken kan nappe i andre langfinnede, fargerike fisker. (Guppy for eksempel, den likner jo litt på kampfisk også).

Jeg har med hell hatt kampfisk med ancistrus, kuhlii-åler, sebrafisk, cherrybarber, sverddragere og sewillia lineolatus, men det finnes mange arter som også ofte går bra med kampfisk, ihvertfall i et så stort akvarium=)
Gratulerer med nytt akvarium!!
Du kan jo prøve med ciklider, men ikke de som blir store.
Du kan prøve med litt dvergciklider, jeg elsker ciklider:P
Lykke til videre med akvariet : )
Plussmedlem
Dvergciklider er et godt alternativ i dette karet.
To par sommerfuglciklider kan gå hvis du lager fine og naturlige revirgrenser i karet.
Disse bør ha sand som bunnsubstrat.

Men en "stim" med paletter synes jeg ikke er noen god idé. Et par voksne palettciklider er nok i 100 liter.
Regnbuefisk
Hei, hei!
Gratulerer masse med nytt kar!!! Skjønner godt at du klør i fingrene nå. Jeg har akkurat satt opp et kar på 160 l og etter at ventetiden eeeeeeeeendelig var over ble det regnbuefisk på meg - veldig fornøyd med valget. (Og otto, ancitrus og SAE som algeetere, de utfyller hverandre godt synes jeg). Har du lyst til å ta en titt på regnbuefisk så kan du se her
Lykke til med valget!!!
Tusen takk for fine svar Skal prøve å sette meg litt skikkelig inn i de forskjellige artene før jeg i det hele tatt kjøper noe.. Dette blir spennende
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap