Corydoras aebeus som har lagt egg. Hva gjør jeg nå?

har noen corydoras aebeus som har lagt egg
det jeg lurer på er hva gjør jeg nå? har lest at man kan ha de i en isboks, men da må man ha luftstein i. det har jeg ikke. jeg lurer på om det er sjangse sor at de overlever i karet? kan ta foreldrene ut til et annet kar også om det hadde julpet er spennense meg første egglegging
Hvis du vil at mange skal klare seg, vil nok det å flytte foreldrene være den beste løsningen i ditt tilfelle

Hadde du hatt en luftpumpe kunne du tatt ut eggene, men siden du ikke har det, er det fare for at eggene mugner om de legges i en isboks uten sirkulasjon. Dessuten vil yngelen være avhengig av sirkulasjon
takk for svar
er det mulig de kan klare seg til i morgen? i akvariet el i en boks?
er ingen problem å stikke å kjøpe en pumpe så fort butikkene åpner i morgen
Eggene kan klare seg i akvariet, selv med foreldrene der. Det kommer helt an på hvor glade foreldrene er i å spise egg. Slikt ser ut til å variere fra gruppe til gruppe, så om din gruppe spiser (mye) egg aner jeg ikke.

Om eggene kan klare seg i en boks uten sirkulasjon til i morgen aner jeg heller ikke siden jeg aldri har prøvd.

Har du en veldig finmaket håv kan du plukke eggene oppi håven og legge den slik at eggene henger nedi akvarievannet. Da får ikke foreldrene spist dem, og eggene får sirkulasjon. Sett gjerne håven i nærheten av utblåsen på filteret.

Da kan du enkelt flytte eggene til en isboks i morgen når du har kjøpt luftpumpe & luftestein
ok tror bare i grunn jeg lar dem være der til i morgen da foreldrene ser lite int ut i egene de har en ynglingsplass i akvariet og eggene ble ikke lagt der, så er jo mulig det kan gå bra, iallefall til i morgen
hadde i grunn ikke trodd det skulle gå så fort å få egg. kjøpte dem for ca 14 dager siden, men et vannbytte på fredag, mygglarver på lørdag, ble søndagsmorgen et glass med 60 ( det jeg har klart å telt til nå) egg
er første gang jeg har egg, så jeg syns dette er utrolig spennende
Tilfeldig bekjentskap
© Jørund Sollid
Reklame for plussmedlemskap