Hvorfor har jeg fått grått vann etter plantenæring?

Heei ..
Tror jeg har tåke i akvariume..
har svevealger og tror jeg , ser ut som det er algetråder på plantene mine..
vannet er grått ..
Det ble sånn når jeg hadde nedi flytende plantenering..
Hjelp ? :o
Og en ting till..
Jeg trodde ikke guppyer spisteplanter , men di spiser i alle fall mine , hvorfor ? ?

Inaktiv bruker
jeg tror at fisker spiser det di får tak i da, det gjør i hvert fall alle mine fisker.
Det kan vere pumpa som er dårlig, at du kanskje burde renske den, pleier å hjelpe.
du kan vente noen dager og se om det blir bedre, eller så hadde jeg tatt noen prøver av vannet viss det ikke går bort.
men det er kanskje ment at det skal vere slikt siden det ble slik etter at du hadde i den flytende plantanæringen.
så jeg har stor tro på at det vill gå bort av sei selv. men ta tester av vannet for sikkerheten skyld.
viss ikke kan du gå å spørre en ekspert i en dyrebutikk eller noe sånt.

GOD 17 MAI!!!!!!
Ja , har tadd tester og det skal være det det skal være..
Leste om det her men ,det var ikke pga planteneringa tror jeg , så sto det at man skulle legge et teppe over og ikke fore di... /= !
Fiskene trives no uanctt..
ja, men har hørt at di ikke spiser planter /= !

God 17mai til deg og
Hei du! =)
Du må huske på at når du tilfører plantenæring er dette også næring for alger! Derfor er dette noe som bør tilføres med forsiktighet om det i det hele tatt er nødvendig. Har selv aldri hatt behov for dette, men kansje du har planter med spesielle behov? Om du ikke har spesiellt krevende planter holder det med riktig lysmengde og god vannkvalitet..

Og når det gjelder guppy så er det ikke unormalt om de spiser litt på plantene. Noen guppy er også avlet som vegetarianere, og skal da kun ha for som er basert på planter da de ikke tåler dyreproteinene i andre forsorter. Var selv ikke klar over dette før jeg fikk problemer med "ryggknekk" på en stim av guppyene mine for et års tid siden, og da jeg hørte hos forhandler om dette viste det seg at jeg hadde fått vegetar-guppy uten å bli informert om dette.. Uansett skal jo fisken ha variert kost, så det skader ikke å skaffe seg litt vegetarfor som de kan få innimellom! Kanskje dette stiller plante-sulten deres så de lar plantene dine være i fred...?

Lykke til! =)
Oj , det viste jeg ikke :o !
vet ikke navnet på di plantene jeg har , så vet ikke om di har spesielle behov..
men , det skal jeg huske på , at jeg aldri skal ta det i vannet igjenn..
har et annet kar som det virket helt fint på ..

Hmm.. har hadd en guppy lenge og den er akkurat likens som jeg kjøpte den , så vet ikke helt..
Ja , kansje jeg skulle kjøpe det.
Men , kan di spise beggedeler da?
di spiser malletabelettene mine så...
ja , får håpe di slutter og spise di ;p !
di bruker faktisk og spise på steiner og plastikplantene og .. !

Jo takk for det
Joda, de kan spise begge deler! vegetarfor kan de fleste fisker spise, passer bara sov avveksling for en mer ballansert diett. Ser jeg også svarte på ett av de andre innleggene dine om nitritt, så skal ikke gjenta meg her...

Men prøv litt plantefor, det kan ikke skade!

og husk at de aller fleste dyrebutikker er bare opptatt av omstningen sin, og vil ofte pakke på kundene en HAUG av dyre produkter man egentlig ikke trenger.. man kommer langt med vannet fra springen!

lykke til videre! =)
Ja , men da skal jeg kjøpe det neste gang jeg er i butikken : )!
Okei ,det skal jeg huske !

Takk
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap