- Hjem
- Forum
- Malawi / Tanganyika / Victoria
- White tail med gedigen (oppblåst) mage
White tail med gedigen (oppblåst) mage
Postet 18.05.09 kl 18:21
Postet 18.05.09 kl 18:49
Postet 18.05.09 kl 18:54
Postet 18.05.09 kl 19:15
Postet 20.05.09 kl 10:02
Jeg synes det høres mer ut som bukvannsot, eller dropsy som det kalles på engelsk... Blant Malawi-akvarister kalles det ganske enkelt "Malawi bloat" fordi det ofte forekommer blant ciklider fra de afrikanske sjøene. Feil fôring er en vanlig årsak.
Søk på Malawi bloat i google, og du får mange treff! Jeg har plukket ut noen til deg her:
Fish-disease.net om Dropsy
Cichlid-forum.com om malawi bloat
Malawi bloat and symptoms
Prevention of Malawi Bloat (forebygging av malawi bloat)
Søk på Malawi bloat i google, og du får mange treff! Jeg har plukket ut noen til deg her:
Fish-disease.net om Dropsy
Cichlid-forum.com om malawi bloat
Malawi bloat and symptoms
Prevention of Malawi Bloat (forebygging av malawi bloat)
Postet 20.05.09 kl 10:11
Endret: 20.05.09 kl 10:14
Hjelp
Skjellene spriker ikke slik jeg har sett på bilder av de fiskene som har bukvannsott. Håper virkelig ikke det er buksott, hva gjør jeg hvis det viser seg å være det? Har masse yngel og andre større fisker i samme kar.
Leser at bukvannsott er meget smittsomt, stemmer det?
Bør vi eventuelt prøve å ta henne ut av karet?
Mens jeg er igang, har en membe deep yngel som har snute som en delfin, virkel litt pusslete og i går når jeg prøvde å ta den over i annet kar var det akkurat som om den ble helt paralyser og når jeg slapp den ned i karet la den seg på rygg som om den døde og prøvde ikke engang å svømme, måtte pirke bort i den flere ganger for å få den til å svømme igjen.
Leser at bukvannsott er meget smittsomt, stemmer det?
Bør vi eventuelt prøve å ta henne ut av karet?
Mens jeg er igang, har en membe deep yngel som har snute som en delfin, virkel litt pusslete og i går når jeg prøvde å ta den over i annet kar var det akkurat som om den ble helt paralyser og når jeg slapp den ned i karet la den seg på rygg som om den døde og prøvde ikke engang å svømme, måtte pirke bort i den flere ganger for å få den til å svømme igjen.
Postet 21.05.09 kl 18:35
Endret: 21.05.09 kl 18:36