Bruk av naturstein i kar, avgir disse steinene metaller?

Har vært ute i dag og funnet noen steiner som jeg tror hadde vært utrolig tøffe i malawikaret jeg skal sette opp. Det jeg lurer på er om noen har vært borte i disse steinene før? Jeg ble fortalt at steiner som er farget kan avgi metaller (de er naturlig farget) fant de ved sjøen så må uansett vaske de godt pga mulighet for saltvann rester.
De var jo fine.
Det er stein som smuldrer opp, ruster eller har gull-lignende krystaller som er uegnet til akvariebruk.
men disse vil ikke avgi noen metaller i karet?
Ser ikke sånn ut for meg. Er de "steinharde" som granitt, kanskje?
ja vil jo si det. det er steiner som har sprekt opp så de holder en del naturlige buer og sånn som gjør de perfekt til å lage huler til malawi
Skal bli artig å se hvordan det blir til slutt
har planer om å få bygd opp en klippe/fjell på venstre side av karet der det er mørkt og lunt og har et åpent område der det er mest skygger fra rommet (høyre del av karet). Tenkte at dette kanskje simulerte mest mulig naturlig "trussel" siden det også i naturen er de åpne områdene som er farlig med tanke på rovdyr etc.
tror steinene er klar til en liten kok og en liten filing da noen av kantene er litt spisse ettersom flestepartene av delene har brukket fra større stener
Har helt like steiner ikaret
og de gør iIKKE merka forsjel på det. såd e skader ikke vanne de egnes mye bedre en de du skøper i butikene
Alunskifer
Det er vel kun alunskifer som ikke kan brukes i akvarier.
Trur du godt kan bruke de steinene
Så veldig fine ut.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap