- Hjem
- Forum
- Fór og fóring
- Automatisk foring
Automatisk foring
Hei!
Jeg lurer på om noen har noen ide om hvordan en kan automatisere foring med frossent oksekjøtt. Forer diskus med det i dag, men siden jeg har foring ca 4-5 ganger i døgnet, ville det vært ypperlig med en automat som kunne ta seg av noe av det. Jeg kommer selvfølgelig til å følge med, men allikevel.
Jeg vurderer også oppdrett av denne fisken. Da ville det vært nyttig med et automatisk system for foring av frossent oksekjøtt som kunne fungere over flere kar.
Håper at noen der ute har noen ideer jeg ikke har tenkt på. Har forsøkt å google litt, men ikke lett å finne noe som er tilpasset dette formålet.
Jeg lurer på om noen har noen ide om hvordan en kan automatisere foring med frossent oksekjøtt. Forer diskus med det i dag, men siden jeg har foring ca 4-5 ganger i døgnet, ville det vært ypperlig med en automat som kunne ta seg av noe av det. Jeg kommer selvfølgelig til å følge med, men allikevel.
Jeg vurderer også oppdrett av denne fisken. Da ville det vært nyttig med et automatisk system for foring av frossent oksekjøtt som kunne fungere over flere kar.
Håper at noen der ute har noen ideer jeg ikke har tenkt på. Har forsøkt å google litt, men ikke lett å finne noe som er tilpasset dette formålet.
Postet 22.05.09 kl 01:44
Postet 22.05.09 kl 02:27
Roger ChristoffersenHei! Jeg lurer på om noen har noen ide om hvordan en kan automatisere foring med frossent oksekjøtt. Forer diskus med det i dag, men siden jeg har foring ca 4-5 ganger i døgnet, ville det vært ypperlig med en automat som kunne ta seg av noe av det. Jeg kommer selvfølgelig til å følge med, men allikevel. Jeg vurderer også oppdrett av denne fisken. Da ville det vært nyttig med et automatisk system for foring av frossent oksekjøtt som kunne fungere over flere kar. Håper at noen der ute har noen ideer jeg ikke har tenkt på. Har forsøkt å google litt, men ikke lett å finne noe som er tilpasset dette formålet.
Si ifra når du finner en løsning på dette "problemet"da, er kjempe intresert i dette selv.
Postet 22.05.09 kl 07:25
Postet 22.05.09 kl 18:10
De som har konstruert Fish-O-Matic påstår at There is no product in the market capable of automatically dispensing frozen food to an aquarium.
Da har de sikkert gjort undersøkelser.
Med masseproduksjon hadde de håpet på en pris på 130 dollar (CAD).
Og det hadde vel ikke vært noen avskrekkende pris for en akvarist.
Men det kan virke som om en slik innretning hadde vært litt plasskrevende.
Om markedet hadde vært så stort, veit jeg ikke.
De fleste akvarister hadde kanskje ikke sett det store behovet?
Da har de sikkert gjort undersøkelser.
Med masseproduksjon hadde de håpet på en pris på 130 dollar (CAD).
Og det hadde vel ikke vært noen avskrekkende pris for en akvarist.
Men det kan virke som om en slik innretning hadde vært litt plasskrevende.
Om markedet hadde vært så stort, veit jeg ikke.
De fleste akvarister hadde kanskje ikke sett det store behovet?
Postet 22.05.09 kl 19:49
Trenger jo egentlig ikke så mange i prosent som liker produktet heller da Se for deg et nedslagsfelt tilsvarende 0,1% av akvaristene f.eks. Hvis du da setter sammen en 50 000 000 akvarister, så vil det bety 50 000 solgte enheter, altså et betydelig antall uansett
Har du noe peiling på hvem de gutta var og hvorfor de ikke gjennomførte ideen sin?
Har du noe peiling på hvem de gutta var og hvorfor de ikke gjennomførte ideen sin?
Postet 22.05.09 kl 23:34
Postet 23.05.09 kl 01:23