Spørsmål om ancistrus yngel

Jeg har fått meg noen ancistrus yngel som jeg lurer litt på rundt.

Jeg oppdaget dem for 3 uker siden og da svømte de rundt og så ut som mini ancistruser og ikke på noe måte som yngel (slik det er bilde av i kunnskapsbaset). men de var ikke så store så kan ikke vært særlig gamle.
Hvor lenge bruker de være i hulen før de får lov av hannen å svømme fritt?

Hvor gammel bør yngel være før de kan flyttes på?
Hvor lenge ser yngelen ut som yngel før de blir "mini ancistruser"

Jeg har puttet de i en yngelboks de jeg har klart å fange opp, men det blir jo knapt med plass. jeg har kakaduociklider og perlegurami som jeg ser jakter på de som svømmer rundt så vil ikke slippe de avgårde før de er store nok heller
Da ønsker jeg heller å gi de bort til noen som kan gi dem tryggere oppvekst, men vet ikke hvor lenge jeg bør vente fra de er født og til de kan flyttes.

Jeg mater veldig mye i selve yngelboksen for at de ikke skal krangle om maten og tar heller noen små vannbytter ofte (algene har begynt å trives veldig, men det får gå)
De er iallefall like store omtrent alle sammen så ser ut som alle får i seg godt med mat.
Artikelen "Ancistrus - litt mer enn bare en algespiser" har en hel del god info om det du spør om her.
ser det står noe. jeg kan gå ut fra at de er rundt 5 uker gamle da.
men hvor gamle bør de være før de kan flyttes på?
Jeg har ikke hatt yngel på disse selv, men har lest flere ganger at helt til de er ca 3-4 cm lange er de veldig følsomme for endringer i vannverdier. De kan sannsynligvis flyttes likevel, men må akklimatiseres sakte og forsiktig.
Hvor stor sjanse er det for at yngel av Ancistrus blir spist av f-eks: sommerfuglciklide, tiger botia og/eller neontetra?

Tenker da ca 2-2.5cm lange, er dette reelt?
Sommerfuglene
spiser ikke så store yngel nei. rører ikke guppy ynglene mine en gang da snakker jeg neste ny fødte
de er 1.8 cm nå. er det for små?
Ja, jeg tror de er for små da. Har som Mvjnz også lest at de bør være ihvertfall 3 cm, og de jeg har kjøpt som var under det har det gått galt med. Jeg lærte på det, og resten har vært over 5 cm. De har det gått helt fint med.
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap