Guppy med revnet hale :(

Jeg har en guppy med revnet hale.
Hva bør jeg gjøre?
Bør jeg avlive den?
Eller bare la vær?
Inaktiv bruker
finner og skjell vokser fort ut igjen så jeg ville nok latt det være.
Hvis det er snakk om EN rift i halen er dette noe som gror ganske fort, så det er ingen grunn til å avlive en fisk. En splitt i halefinnen er sannsynligvis forårsaket av at en annen fisk har bitt den i halen. Det skjer i blant fordi guppyhanner har så lange og viftende, fristende sløraktige halefinner.

Med guppy i karet bør man passe nøye på hvilke andre fisk man setter i lag med dem, ettersom mange fisk er tilbøyelige til å bli finne-nappere.

Hvis halefinnen til guppyen derimot er "revnet" på flere/mange steder, kan historien være en annen. Da kan det være sykdom istedet, og det må behandles.
...
Ok, da venter jeg og ser hva som sjer
Men hvis den er splittet?
Avlives eller gror det også greit?
Ok
virker den frisk ellers er det ikke noe å bry seg om
Sindre Haaverstein
Men hvis den er splittet? Avlives eller gror det også greit?

Man avliver ikke en fisk som bare har en splitt i halen. Det gror! Gi noen ekstra vannbytter i dagene fremover, så leger det fortere og du unngår at den får sopp i skaden.
mona o
[QUOTE=Sindre Haaverstein]Men hvis den er splittet? Avlives eller gror det også greit?

Man avliver ikke en fisk som bare har en splitt i halen. Det gror! Gi noen ekstra vannbytter i dagene fremover, så leger det fortere og du unngår at den får sopp i skaden.

Ok.. då vente eg å ser ..
D går bra me min guppy nå
Halen har begynnt å fin gro.. så d ser bra ud ^^
De guppyene jeg har, får små flenger i halen, og rifter hele tiden, høres ille ut, men det er rivalisering tror jeg, litt slossing av og til... men de tar aldri noen "skade" av dette, det gror kjapt tilbake igjen..
Tilfeldig bekjentskap
© Mattias Allroth
Reklame for plussmedlemskap