Hjemmelaget medisin til akvariet. (artikkel)

En del medisiner er lette å lage, og fungerer like greit som dyre medisiner som er kjøpt på dyrebutikken.
Her er noen enkle oppskrifter.

[URL=/text.cfm?id=1715]>> Les hele artikkelen her[/URL]
Gjennomlufting?
Hei - Fin artikkel! - Jeg lurer på hva du mener med gjennomlufting av vannet. Er det snakk om en sånn "boble pumpe" som blåser luft inn i vannet du mener her`?? Har fått sykdom i karet - en av Mollyene er angreper av noe jeg tror er sopp - men ikke sikker på om dette er sekundærsykdommen - Den har "sår" på utsiden av gjellene - og hvite bommulsliknende dotter på kroppen(sopp??). Karet er 70 l og ble startet i sommer. Vannverdiene har nå vært helt fine et par mnd. Jeg har målt selv pluss fått zoo sjappa vår til å måle noen ganger. Har oppi to Mollyer ( den tredje døde for et par uker siden) og en del Platy - som ynglet og økte antall fisker med 8 - Tilsammen 12-13 med de voksne.
I tilegg 2 albino Maller og to vanlige "brun" Maller. Dette er nok litt i overkant av hva karet tåler - men med vannbytte ca 50% 1 gang pr uke har karet klart seg fint - de siste 2-3 ukene har vi nok slurvet litt her...(Julestria + reiser..) så det har gått 1,5 - 2 uker mellom de siste to vannbyttene. Jeg hadde Mollyen i et saltbad 20 min i går ( har en gammel gullfisk bolle som ikke er i bruk som kun benyttes til slikt) Har nå satt Mollyen inni karet men i et "fødekar" slik at de andre fiskene ikke "plager" den - de var stadig bortpå å nappet nå den siste uka så jeg. Har du noen råd for videre behandling. Er første sykd forløp - hadde akvarium i barndommen - men var da ikke 100% ansvarlig - men huser vi medisinert ved et par anledninger.

Tilfeldig bekjentskap
© Ina Kristiansen
Reklame for plussmedlemskap