Crister er blitt syk

Inaktiv bruker
Hei!
Nå har vi hatt kampfisken vår Crister i ca 3 månder uten problemer.
Nå begynner jeg å lure på om han har fått en eller annen sykdom? Det er hvite/gråe flekker på huden hans. Han er i god form, og spiser som normalt.
Jeg tror ikke det er hvitprikk. Noen som vet? Og hva skal jeg gjøre?

Glasset er skittent. Beklager det.
Inaktiv bruker
Ingen som vet hva dette kan være?
Inaktiv bruker
Hm. Ja, ser ut som bakterie infeksjon. Men hvordan skal jeg bahandle det?
Inaktiv bruker
Med Ekto Mor?
enten så kan du bruke eSHA 2000 eller baktopur. esha 2000 skal være vennlig mot bakteriene i filteret, noe som er ønskelig. Jeg har brukt Baktopur uten problemer, men jeg passet da på bytte 1/4 av vannet hver 2. dag i en uke og matet lite.

lykke til. Håper Crister klarer seg
Inaktiv bruker
Takk for svar!
Får se hva de har på butikken i morgen.
Inaktiv bruker
Har behandlet med ekto mor. Det skal hjelpe mot bakterieinfeksjoner, men det ser ikke ut som om det blir bedre. Det blir værre! Han har fått sår på begge gjellelokkene. Det ser ut som om han har mistet en god del hud rundt hode nå. Legger ut noen nyere bilder i håp om at noen kan se hva som feiler Crister.
Uff,stakkars Crister, håper det ordner seg. Hvor mange ganger skal det medisineres med ekto mor? er det bare en gang, eller flere dager? jeg kjenner ikke til den.
Inaktiv bruker
Det står bare om hvor mye som skal tilsettes, og om man skal dosere til permanent, eller kort bad i bruksanvisningen. Jeg har gitt han ett kort bad på 3 timer hver dag siden lørdag. Ser ikke noe bedring.
Er ganske bekymret, men heldigvis oppfører han seg normalt.
Det kan hende at det tar litt tid til å heles å bli bra. Lykke til!
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap