Molly henger med halen

Mollyen min virker veldig slapp. Når den er på bunnen henger den med halen rett ned. Kan det være noe med svømmeblæren? Er ganske ny så kan nesten ikke noe om hva det er.
Er ryggraden bøyd nedover, eller svømmer den i vinkel slik at halen peker ned?
Begge tingene. Noen ganger bøyd og noen ganger svømmer den sånn at halen peker ned. Min forige døde av det. Hun sto på halen + lå bøyd oppned på bunnen. Det var en hunn og det er en hunne nå og. Kan det være hannen min som har gjordt det eller?
Døde
Nå døde hun ELLER;O hun puster! men hun klarer ikke å røre på seg
Høres ut som innavl.. Det er vanlig hos guppy, og kalles bananbøy.
Død molly hanne :(
Vel .. Nå døde HANNEN ! Han var frisk heletiden, men i gårkveld var han veldig slapp og i dag når jeg våknet var han død. Ser ingenting med den.
Bør jeg kjøpe meg nitritt tester og amoniakk tester? Kanskje det er det eller noe inni fisken feks noe med gjellene som jeg ikke ser?

Nå har 3 mollyer død hos meg ; / 2 hunner og 1 hann
Ok, hva er symptomene på fisken? Forskjeller som endring i aktivitetsnivået, luftgulping, er de på bunnen/i overflaten?

Hvor mye vann bytter du vanligvis og hvor ofte?

Vil anbefale deg å bytte vann nå og siden 30% hver dag.

Tester jeg vil anbefale deg å kjøpe først og fremst er nitritt (no2) og PH. Amoniakk er noe som kommer de to første ukene i et akvarie eventuelt hvis du har tuklet med filteret, som å vasket det, byttet filtermedie og sånt.
Husk at dråpetester er vesentlig bedre enn strips! Strips kan for eksempel vise at du har masse nitritt når du ikke har det og motsatt.
Ser ingenting med fisken. Dagen før var han på toppen og da gulpet han luft.

Bytter mye av vannet hver uke med slamsuger. Ca 60 % av vannet.
Skal på butikken og kjøpe meg nitritt dråpetest. Er det lurt å ha en amoniakk test da? Hvordan øker man ph? Kjøpe noe spessielt? Har sett noe på butikken det står ph + på.
Tilfeldig bekjentskap
© Jeff Rapps
Reklame for plussmedlemskap