Sjokolademalle vs guppy

Har et 63 liters akvarium med:

3 Black molly (4-5cm)
2 Guppy (2-3cm)
2 Guppy (4-5cm)
1 Humlefisk (2cm)
1 Scalare (4-5cm)
1 Sjokolademalle (8-10cm)

Vi har hatt malla en uke og fora på med algetabletter for at den skal trives, og holde seg unna den andre fisken. Men i går morges mangla det en guppy (4-5cm). Den var rett å slett helt borte fra akvariet. Kan det være malla som tok den den natta? Ingen av de andre fiskene er store nok?

Men det som også overraska meg var at den andre guppyen på samme størrelse lå opp ned på bunnen av akvariet? Disse to guppyene ble kjøpt sammen. Så jeg lurer på om kanskje guppyene døde først og så ble spist, eller om malla kan ha svelga den levende? Og hva kan dødsårsaken være? PH ligger på 7.0, og jeg fant ingen synlige sykdommer hos fiskene.

(P.S. Det ligger noen bilder på profilen. Det er de 2 gule guppyene.)
Disse er carnivore og kan ta småfisk om natten. Du kan nok med fordel også teste andre tabletttyper enn "algetabletter". De er noen sultne svin de der sjokolademallene, tabletter svelges bare hele her

Forøvrig er 63 liter alt for lite for sjokolademallen. De blir også noen svære beist de der. Ville heller anbefalt vanlig ancistrus til det akvariet der.
Sjokolademalle vs guppy, så vinner sjokolademallen.
Som nevnt så er de svære i kjeften. De spiser det som passer...og det er utrulig hvor stor den munnen er.

Men, som også nevnt, 60 liter er for lite for en sjokolademalle.
Også for lite for en scalare.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap