Mine første guppy yngel! =)

På onsdag i forrige uke kjøpte jeg meg 3 usedvanlige vakre guppyer. To hoer og en hann. Desverre så døde ei ho og en han nesten umiddelbart etter at jeg hadde fått dem, og jeg skal hente meg nye i uka som kommer nå.
Men den siste ser ut til å være frisk og fin, idag når jeg skifta vann så plutselig fannt jeg tre yngel! Ser på moren at hun ikke er helt tynn ennå, hvor lang tid bruker hun på og føde egentlig? Og hvor mange kommer det ca? Den svarte flekken på buken er der ennå..

Lurer på om det var fordi vanntemperaturn steg med ca en grad, den ligger på 26 grader til vanlig. Har klart å flytte en yngel i fødekassen, men di to andre gjemmer seg godt i gulrotgressplanten min. Håper di klarer seg for dette var gøy Ellers lurer jeg på hvor lang tid di skal være i fødekassen ca? Har en bolle også, uten pumpe/filter/varmekolbe..er det bedre enn fødekassen el?

Ellers i akvariet har jeg tre ancistrus oppdrettsvariant yngel og 7 neontetra..

Nå fikk jeg lyst på et yngleakvarie!! =) Pøs på med gyppy tips om dere vil, jeg er helt færsk på området

Hei
for det første: grattis!!!

jeg ville ikkje hatt dem i kassa i metr enn 2 uker, har du mange gjemmesteder klarer di seg eter det, bare husk på att foreldrene ser på brna sine som snacks.

eller er det jo en gooooood del andre tråder det står mye om dette her eller så kan du se i artiklene om fisk hvis jeg husker rett, der står det en god artikkel om guppy og oppdrett av yngel

LYkke til!
TUSEN TAKK!!

Ja, har lest en del om det, men måtte bare skrive at jeg hadde fått uansett=) hehe...ser to stykker som svirrer litt rundt mellom plantene. Umulig å få tak i dem da di er nærmest bunnen, håper di ikke blir mat.. Syns ikke di gjemmer seg så godt men,hehe..regner med jeg får yngel flere ganger uansett
Gratulerer!

Selv fikk jeg guppy yngel selv i dag. Det er veldig spennende å se på.
Jeg skal ha mine i fødekassen til de blir så store at de ikke blir spist (kanskje flytte over til en bolle) Har nok 1 som svømmer og gjemmer seg i plantene, men vet ikke om den er spist. Så har jeg 2 stk i fødekassen som lever. Har også 2 i fødekassen som er døde.

Hun kan bruke mye tid. Min brukte ca 3 timer eller noe sånn (veldig stressa når hannen svømmer etter henne og han vet hun føder) Det kan komme ca 100. Første kullet hun får blir lite tror jeg. Hun blir vel ikke tynn med en gang? Er flekken stor? Min har fortsatt svartflekk, men den er ferdig med å føde. Min temp er også 26 men økte til 27 så begynte hun å føde xD
Hvis du har godt med gjemmesteder ville jeg bare latt de gå i karet med de andre. Jeg trodde jeg hadde mistet alle, da jeg plutselig hadde yngel på fingeren etter å ha skiftet vann Det viste seg at der var en haug som gjemte seg så godt at jeg ikke så de. Trodde jeg hadde ei håndfull yngel, men når alt kom til alt var der over 20 små!!!
Lykke til videre!

Hanne
5 pr kull? Noen jeg kjenner fikk 68, men ikke alle overlevde.
Det er ikke bare 5 pr kull .. Min fikk mere enn det men de ble spist da + noen ble klemt i pumpen :S
Skulle stå 15
har drevet ei god stund med de å hadde de fått 68 pr kull hadde tankene mine vært oversvømt for lenge sia avler på 25 huer jeg
Men har lest et sted der det stod at hver guppy ikke får like mye som andre. + Det står at hvis de feks får 47 unger en dag så får de 47 andre ganger og
Gratulerer !
Jeg fikk oxo yngel i dag : D !
Sjikkelig morsomt , har aldr ihadd yngel før så jeg ble ganske glad !
Skulle bytte vann jeg og , så såg jeg di små
fant 10 stk , vet ikke om noen ble spist , siden jeg ikke var hjemme i dag !
Vet heller ikke når det sjedde ..
Har mine i fødekassen en stund så jeg vet at noen klarer seg , men neste gang di føder skal di få være lamme dem..

Lykke til
Aner ikke hvor mange som egentlig kom ut av mora, men har fanget 7 stykker i boksen, vet ikke om jeg gjør det neste gang men..får prøve å se an litt Di så ut til gjemme seg godt i går ( fikk bare tak i en) men i dag morges svinsa di fram og så mye tøffere ut, så da klaret jeg fakke en del i boksen min..Di er bare sååååå søte=)
Jeg
fikk engang 104 unger ut av en hunne.. Helt sant.
Ren@e
fikk engang 104 unger ut av en hunne.. Helt sant.


Jeg tror på det : )

Det går faktisk ant, men ikke alle får nok næring inne i magen hennes så tror nok noen av de døde? Eller er det ikke noe om sånn næring i magen?
Har aldri
opplevd over 30 på mine 18 år med guppy, men det er nå så...
Klarte ikke å
holde oversikt om noen døde, bollen var så overbefolka da at 104 fra eller til merktes ikke..
Det var den gangen jeg trodde man kunne fylle en bolle med vann, grus, fisk og så ordna alt seg selv. Og det gjorde det jo, så til de grader..

Hadde massedød oppi der sånn over natta, da var det sikkert "en million" guppier.. Jeg visste ikke bedre da. Min nybegynnerfeil. Nå vet jeg bedre

Men syntes det var sensasjonelt dengang at 104 stk poppa ut og skjønner ikke den dag i dag hvordan hun har fått plass
Hvordan fikk du til at guppyene ikke spiste de da? :O
Når hun fødte eller etterpå?
Jeg tok mamman i en bolle for seg selv når hun poppa ut alle sammen, på den måten fikk jeg telt dem.

Holdt de i den bollen enstund til de ble så store at de ikke passa i munnen på de andre foreldrene
Men da kunne jo moren spise de når hun fikk de i bollen?
Det
var vel morsinstinktet som førte til at hun ikke gjorde det da
Tilfeldig bekjentskap
© Inge Frøyen
Reklame for plussmedlemskap