Lekasje

Hvordan er det lekaser skjer i akvarium? Kommer det med bare små dråper eller kommer alt vannet ut form å med engang?

Hvor lang tid tar det ca før alt vannet flyter over gulvet?

Hvordan erfaring har dere ang dette?

Jeg sitter å tenker på om jeg skal kjøpe 120 liter eller 167 liter.
Plussmedlem
Det er nok mere vanlig med små dråper på akvariebordet enn et stort "smell" hvor hele innholdet havner på gulvet.
Hvis glasset ryker med et smell så tar det ikke mange sekundene før vannet treffer parketten...selvfølgelig.

Kjøp det største akvariet hvis du har plass Synes ikke frykten for vannlekkasje skal stoppe deg fra å kjøpe 47 liter ekstra.
For den foriskring jeg har er det kun lov å ha 100 liter. Men så har jeg så lyst på 167 liter.
Men er redd for hele glasset ryker å det blir kjempe oversvømmelse med engang. For ryker glasset så må vi selge oss ut her vi bor for å dekke skadene.
Plussmedlem
OK, men du er jo over "grensa" med 120 liter også.

Det er sikkert vanskelig å finne noe statistikk på akvarier som sprekker, men jeg tror at det er svært få som opplever dette.
Små lekkasjer oppstår oftere, men disse vil man gjerne oppdage før huset tar skade.

Kan jeg spørre om hvilket forsikringsselskap som har "100-liters grense"?
Jeg vet ikke ang forsikring selskap, det er forsikret i et stort kjøpe senter og disse husene er eid at kjøpesentret.

Helt sykt er dette.
Javel, men da er det jo akkurat like dumt å kjøpe 120 som 167 liter...! Over 100 blir det uansett.

Kjøper du akvarier av god kvalitet og et godt og anerkjent merke, ikke noe Kina-produsert dritt, og sørger for RIKTIG og sterkt nok underlag å ha akvariet på, skulle du være så trygg som det går an å bli. Ikke velg en gammel tilfeldig kommode eller noe. Sørg for at det er plant, og sterkt nok til å tåle vekten.

Akvastabil og Aqualine er kvalitetsmerker.
art nr: 100.8520 Basic 167 liter sort, bord m to dører og hyller i midten, 95 cm langt 40 cm bredt 44 cm høyt.

Side 11. http://imazo.se/PDF/akvkatalog.pdf

Der kan dere se akvariet og bordet følger med. Helt nytt som jeg kjøper av butikk.

Er dette er slikt trygt akvarium og bord?
Det er noe svenskproduserte greier. Jeg tror det er greit nok, men de har ikke det samme kvalitetsstempelet som de to nevnte danske firmaene har.

Dette med akvarieforsikring har jeg aldri skjønt. I gamle huset jeg hadde tegnet jeg en slik akvarie forsikring, betalte ikke mye i året. Hadde da et Stueakvarium på 400 liter. Når jeg flyttet i nytt hus lagde jeg akvarie rom. Har nå Et mødelakvarium på 400, En reol med 6 128 litere, et akvarium på 220 liter og et på 60 liter. Skal sies at disse utenom 400 literen står i et rom med sluk. Ringte forsikringselskapet for og tegne ny akvarie forsikring. Han jeg pratet med ble litt paff når jeg skulle tegne akvarie forsikring, han mente at forsikring på hus dekket vannskader fra vannseng så hvofor skulle den ikke dekke akvarium skader, men han skulle sjekke nærmere. gikk et par timer så ringte han og fortalte at jeg ikke trengte akvarieforsikring så fremt jeg ikke ville forsikre selve akvariumet og fisk. Endte med at jeg alikevel tegnet en forsikring koster jo lite alikevel, tror jeg betaler 400 i året. Tenkte at hvis noe skulle ryke så er jeg i hvertfall helt safe.
dette med maaange liter med vann på gulvet skjer oftest når man IKKE har forsikret seg om at akvariet ikke står helt rett ( i water ) dette er veeeeldig viktig!!! Jeg har selv hatt en 530ltr akvastabil som jeg flyttet ca en halv meter med litt vann å sand i (kansje en cm eller to) å glemte å watre opp etterpå.. flyttet det jo bare noen cm å sånn, så når det ble fylt så stod det i ett par dager så sprakk bunnen å det ble jo noen liter med vann på gulvet.. men så lenge man er nøye med å watre(med å få akvariet helt rett alle veier) å at silikon ikke er sprø å veldig gammel så er dette relativt trygt.. Jeg ville vel også gått for ett annerkjent merke som mona-o anbefaller, dette er merker som har vært på markedet lenge å har ett godt rykte, kan vel også legge til at juwel også har pene kar som også er gode akvarier med ett godt rykte.. Jeg har også hørt om endel som har trøbbel med såkalte dala-akvarier, mener dette er noe svenskprodusert greier men dette er jeg ikke sikker på.. Lykke til uansett !!
Chanell78
art nr: 100.8520 Basic 167 liter sort, bord m to dører og hyller i midten, 95 cm langt 40 cm bredt 44 cm høyt. Side 11. http://imazo.se/PDF/akvkatalog.pdf Der kan dere se akvariet og bordet følger med. Helt nytt som jeg kjøper av butikk. Er dette er slikt trygt akvarium og bord?

Dette akvarium er nå bestilt og jeg håper det ikke skjer noe ulykke med dette. Er dt nok å vatre kun akvarie bordet eller hva må vatres? Hvordan bygger man opp bordet beint, hvis det er skjevt?

Takk!
hei, akvariet å møbelet så veldig pent ut å du er nok trygg her vil jeg tro. Det er som regel justerbare ben på de aller fleste akvariebord. Jeg stiller bordet i vater å følger med å sjekker etterhvert som det fylles opp. først bare bordet så sjekke med akvariet oppå, sjekk gjerne igjenn etter at du har hatt sand\grus. så sjekker du med jevne mellomrom etterhvert som du fyller det opp. Det er sånn jeg gjør det i alle fall.... men i og med at jeg allerede har klart å få ett akvarie til å sprekke er kansje ikke rette mann her.. 8-)))
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap