Eplesnegler og sand.

Jeg flyttet for noen dager siden alle eplesneglene til en 54l med rådasand. Etter det så har de oppført seg merkelig. I det store karet har jeg grus og der fløy de rundt til alle døgnets tider. Nå enten henger de på glasset eller ligger på skallet med kroppen halveis på utsiden. Jeg har trodd de var døde innimellom, men hver gang jeg tar dem ut så er de i live. Liker ikke sneglene sand eller?
Jeg har hatt eplesnegler i mange kar med sand, uten at de ser ut som de trives mindre enn på grus.

Akklimatiserte du dem skikkelig da de ble flyttet?
Inaktiv bruker
Jeg har samme problemet, de lå på samme sted en god stund og litt halveis ute av skallet, så jeg flyttet dem til det minste karet mitt, men de ligger fortsatt slik. Tar jeg på dem trekker dem seg inn, men nå har de ligget slik i minst ett døgn. Jeg akklimatiserte dem ikke, er de blitt syke pga det??
De er ikke noe gladere i plutselige forandringer i vannverdier og temp enn det fisk er, så hvis vannverdiene er veldig annerledes i det nye karet kan det godt hende det der det de reagerer på..
Inaktiv bruker
vannverdiene er de samme, men det var 3-4 grader varmere i det karet dem kom til..
Det var samme vann og samme temp i mitt nye kar, så det har ikke påvirket.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap