Aulonocara

Jeg ønsker meg røde aulonocara'er til akvariet. Har noen forslag til noen som er pent rødfarget og som går greit sammen med andre malawi'er uten for store konflikter?

Personlig synes jeg alonocaraene er noen av de vakreste malawi fiskene som finnes, men det blir uansett mye gult og blått i et malawiakvarie og kunne tenke meg noen rødfargede. De aulonocara'ene jeg til nå har sett bilder av er litt mye orange for min smak. Det idelle hadde vært noen dyprøde tropheuser, men det er jeg ikke sikker på jeg orker å begynne på - ennå og slett ikke sammen med malawi'er.
der er denne Aulonocara jacobfreibergi "EUREKA" det er en oppdretts form som ikke finnes i naturen
samme gjelder denne Aulonocara stuartgranti RED RUBIN
Hvis du kan ha noe annt en aulonocara kan du jo også ha Protomelas taeniolatus(red empress)den er naturilig å finnes i naturen
Hvis du ikke vil ha manipulerte fisker så kan Copadichromis borleyi "Red fin" også være et alternativ. Hannen er rustrød og hunner har rød/orange finner og hale.
Jo, Protomelas taeniolatus var virkelig en flott fisk! Helt midt i blinken. Er enig i at "kunstig" fisk ikke er like moro å eie. Er, jo, egentlig helt ok, men føles ikke godt like vel. Ellers har noen av de Aulonocara jacobfreibergi og stuartgranti jeg har sett bilder av vært mer orange enn røde.
Hva med Lab. trewavasae fra chilumba? Eller Hongi super red top? Den sistnevnte er linjeavlet...

Fargen på fisken er også svært avhengig av hva slags lysrør (kelvin) man har. Enkelte rør med forholdsvis lav kelvin vil i større grad fremheve det røde i fiskene dine.

mvh Richard
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap