Trodde brokoli var den store suksessen jeg

Rare dyr....

La nedi brokoli for en stund siden, og trodde sneglene ville sporenstreks sette kurs mot lekkerbisknen ,,,, men neida. Eneste som har fattet interesse er en sugemalle, som koser seg .

Er de litt rare disse sneglene mine, eller liker de kanskje ikkke brokoli??
Mine rører heller ikke det.
Har kjempe eplesnegler.
la nedi en bit agurk, den var det en snegle som smakte litt på iallefall.

men hvor lenge kan dette ligge nedi, til i morgen?
Det tar bare litt tid...
i morgo tidlig finn du dei nok på brokkolien. Mine eplesnegler liker brokkoli kjempegodt. Evt kan du forvelle den. (grønnsaken, ikkje sneglen...Slipp den i kokende vann og ta den over i kaldt straks. Da blir den mjukere.
Kan ligge i akvariet i opp til 1,5 døgn max.
Kokte du brokkolien.? Mine elsker alt av kokte grønnsaker. Det bør ikke ligge lenger enn et døgn nei. Det kan vel ta en stund før de fatter interesse hvis de er gode og mette fra før så er vel ikke interessen helt på topp.
nei la oppi rå brokoli jeg. Tror jeg prøver å forvelle den neste gang.
Det blir for hardt for vanlige epler med rå grønnsaker. Agurk er det eneste jeg ikke koker. Kokte gulerøtter er også veldig populært. )
Eplesnegler har ikke vanlige tenner, så alt som skal tygges må være mykt nok til at de greier å få det i seg med bare munnen. Forvelling eller lett koking av grønnsaker er det beste.
Det er bare kjempe eplene som har skarpe " tenner" og kan klare og gnafse i seg harde grønnsaker. Du fikk tak i kjempe epler av meg nå, de må du prøve med kinakål for det elsker de. Sebra epler og marisa epler er også snegler med skarpere tenner enn vanlige epler. De spiser det hardeste på kinakålen som bare det. Kokt potet, blomkål, brokkoli og gulerot går det mye av hos meg. Pluss kinakål som kjempene får i 270 litern. De spiser opp et stort blad i løpet av natta, men de får jo god hjelp av mine malawier også da.
Mona o: Den var god den der skritt telleren din...he he
hvem trenger tv når de har snegler? Hehe. har sittet og studert dem nå i lang tid.

Agurken har til nå fristet et par gule epler, samt en av kjempe eplene. Og så har ene sullen slept seg bort og ligger og koser seg på enden av agurkbiten. Og så koser sugemallene seg med brokoli og agurk, tror sullen ble litt fornærmet i sted, for da måtte to gule epler på død og liv krangle om hvem som skulle klatre over hvem for å kunne passere - samtidig som sullen prøvde så godt den kunne å få komme nær nok agurken til å suge seg fast der, hehe. og som om ikke den ble forstyrret nok, kom en sugemalle i tillegg, og ville ha agurken for seg selv. hehe

i morgen skal jeg prøve å koke brokolien - hvor lenge skal den koke?

og så kjøpe salat til dem.
Jeg koker den til den er gjennomkokt som om jeg skulle spist den selv. 10 min kanskje? Jeg dampkoker den hvis ikke blir det ingenting igjen av den...Det gjør jeg med alle grønnsaker.)
Tilfeldig bekjentskap
© Stig Rune Rostad
Reklame for plussmedlemskap