Er det en platy eller molly eller sverddrage?

Jeg har fått en fisk som jeg ikke helt klarer å finne ut av hva er. jeg tenker at det ser 3 muligheter - en platy han, en molly han eller en sverddrage hun? Noen som kan hjelpe meg. Den er ca 7 cm stor så det peker mot en molly? jeg vet ikke - er veldig fersk i gamet Jeg har en hel gjeng med platyer og tenker at hvis dette er en molly så vil jeg flytte den til en bedre egnet kar.
*bump* ingen som kan hjelpe meg? eller er det vanskelig å se forskjellen?
Hei.. Det er ikke en molly, hvis du ser på halen er det en anntydning til sverd. Det kan jo tyde på en ung sverdrager hann. Kroppsfassongen synes jeg og minner mest om en sverdrager.
Jeg er ingen ekspert på levendefødere, men siden ingen andre vil svare så skriver jeg hva jeg tror
Det er en hanne hvertfall.. Hvorfor tipper du på sverdrager hunn? Du ser jo at den har gonopodium?
Det at den ikke har fullt utvokst sverd kan være alderen, eller at det er en kryssning med platy
Takk for svaret Jeg er veldig usikker på den der, og ja jeg ser en gonopodium men den har en finne under seg som gjør at jeg er usikker på om det er et sverd på en hun sverddrage eller gonopodium på en hanplaty. Så synes jeg den er så stor til å være en ung sverddrage? Jeg vet ikke hva jeg skal tro, men det ser nok mest ut som en sverddrage?
Sverddrage
takk, da satser vi på det . Vil den parre seg med mine platyer?
Ja, den vil parre seg med dem, så når du skal selge/gi vekk yngelet er det lurt at du sier i fra om at dette er hybrider mellom de to artene.
den har en finne under seg som gjør at jeg er usikker på om det er et sverd på en hun sverddrage eller gonopodium på en hanplaty.

Hm? Gonopodium og sverdet er to forskjellige ting. Sverdet finner man på halefinnen, og det kan ikke forveksles med gonopodium, uansett hvordan man ser på det.
Oki ... da vet jeg et takk for hjelpen !
sverddrage ja, mye slankere i kroppsformen enn platy
Tilfeldig bekjentskap
© HaakonH
Reklame for plussmedlemskap