Hei! går guppy og neon tetra sammen??

Kan jeg ha guppy, neontetra og siamesiske algeetere i et 60 liters kar?

4 guppy
7 neontetra
2 siamesiske algeetere

Går disse fiskene i lag?
I utgangspunktet skal Neon ha surt vann mens guppy basisk, men vet mange som har de sammen.
Ja de går sammen.
De fleste akvarister bruker kun springvann i karrene sine og det fungerer stortsett bra, er kun et mindretall av akvarister som er som meg/oss den hardekjernen som gjør alt for at fiskene våre skal ha perfekte vannverdier, vi mikser og trikser, noe jeg ikke annbefaler folk og gjøre før de får en viss erfaring med akvariumdrift/vannkjemi.
vil bare påpeke at siamesiske algespisere blir veldig store og er veldig aktive samt at de trives best i stimer. Hentet fra fiskedatabasen:

Størrelse: 15 cm (mine vokste fra 2.5 cm til 10-12 på et drøyt halvår)
Beskrivelse: De trives ikke alene, da de er stimfisker. (stim = min 5 individer i mine øyne)
Kar: Minimum 160 liter og 100 cm

Jeg mener at en slik fisk ikke har noen i en 60 liter å gjøre, jeg har selv gjort denne feilen og det endte med at de andre fiskene (blandt annet kardinaler) ble kjempestresset og urolige. Jeg hadde også to stykker og det endte med at den ene jaget den andre konstant, de er veldig til å jage hverandre rundt og med flere individer blir jagingen fordelt på forskjellige individer. Jeg flyttet dem over i 240 literen og alikevel var de høyt og lavt til alle døgnets tider og over hele karet så disse fiskene trenger nok minmumskravet fra fiskedatabasen da dette er VELDIG aktive fisker
Inaktiv bruker
jeg har guppy og neontetra sammen .det går fint hos meg
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap