Syk eller gravid kardinaltetra?

har en stim på ca 25 kardinaltetraer hvorav en 4-5 av dem nå har begynt å få skikkelige mager. Kan de være gravide? Jeg har prøvd forgjeves å ta bilder av dem men de er veldig aktive og de spiser bra. De har ikke struttende skjell men magen ser nesten litt trekantet ut på et par av de med størst mage. Den peker i en rund spiss ned og bakover.

Kan også nevnes at vi har en kardinal som har fått en hvit prikk på ryggen. Kun en hvit, utstående prikk som jeg ikke aner hva er men den har hatt den i noen dager nå og den blir ikke større, flere eller påvirker matvaner og oppførsel

Annen faktor som kan ha påvirket kardinalene er at det ene sommerfuglparet mitt la egg i går, men magen til kardinalene har vokst seg til over noen dager samtidig med leken til sommerfuglene.
Kardinaler legger egg, de blir ikke gravide. Når det er sagt, det kan godt være egg de samler opp, vanskelig å si uten bilde. Magene deres blir ganske store rett før de slipper egg. Følg med de, og om de er tynne og smale plutselig en dag vet du hva det var...

fant vel egentlig grunnen selv... fant ut at min samboer skulle være snill og mate fiskene før han dro på jobb så de hadde spist seg gode og mette rett for jeg kom hjem og så de voldsomme magene:P men det skal sies at magene er litt store på noen av dem selvom de ikke akkurat har spist så hvem vet^^
Tilfeldig bekjentskap
© Tom Lund
Reklame for plussmedlemskap