Palettciklide terrorist

Har et palettciklide par som nettopp har tatt sine små ut av hulen. Han godeste far er nå helt vill og jager alle (bortsett fra mor) hele tiden. Bør jeg ta han på ferie i et annet kar?
han kommer ikke til å gi seg med jagingen på en stund, men det blir større sjangse for at yngelen overlever med både far og mor som beskytter de og de er flinke foreldre.
oki, men hva med resten av gjengen som blir jaget hele tiden, vil de klare det stresset han påfører dem?
Plussmedlem
110 liter er for lite til både et ynglende palettpar og andre selskapsfisker.

Hvis du kan ha paret i et eget kar så hadde det vært det beste.
Uff da, jeg er redd jeg ikke klarer å få all yngel opp av karet nå. Jeg trudde dette ville gå bra. Hva anbefaller du Loomis?
Plussmedlem
Om muligheten til eget kar er tilstede så hadde jeg nok flyttet familien.
Noe svinn av yngel blir det nok, men palettciklider leker ganske lett.
Nye kull vil komme, og snart har du huset fullt
Ok, jeg kan flytte dem til et mindre kar som det er færre fisk i. jeg er redd det vil komme på det samme, fordi det er en 54L. Tenkte at jeg kunne flytte hannen en stund i stedet. Så om ho mor ikke klarer å ta vare på alle små så gjør det ingenting, da det er 28 små. Hva tror du?
Plussmedlem
Du kan selvfølgelig skille foreldrene som et forsøk på å begrense jagingen. Store sjanser for at yngelen forsvinner, men når du deretter fører paret sammen igjen så vil du snart ha samme problemet.

54 liter er kanskje litt lite til et palettpar, men kan det være en løsning å flytte de andre fiskene fra 54 literen til 110 literen?
Er det snakk om mange fisker?
Nei, det er ca 8 små fisk. Dette er et akvarium jeg holder i barnehagen der jeg jobber. Jeg kunne tenke meg å flytte palettene dit for evig og alltid, det hadde barna elsket. Men bhg er stengt i sommerferien og jeg er redd yngelen vil da dø.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap