Mine Norske arter :) (side 2)

Bare husk å legge ut bilder!
hehe, bilder blir det mer av men kvaliteten er ikke på topp, har et gammelt digital kamera, så tar ikke så flotte akvarie bilder
Åssen går det med abbor-prosjektet?? Hold den ut hetebølgen?
Tilbake fra ferier :)
hehe, joda, den lever fint enda den kom seg helskinnet ifra hetebølgen har ikke blitt så mye skriving her pga at jeg har vært mye borte, men nå er jeg da tilbake igjen har ikke skjedd så mye mer, har ikke fått fiska noen fler venner til den enda, men må få gjort det før vinteren tenker jeg det har blitt en del fler snegler oppi der da, men de er veldig små, ganske spennende
Akvariet nå :)
må igjen beklage kvaliteten på bildene altså, akvariet ser mye finere ut enn på bilde, burde hatt bedre kamera, men det har jeg altså ikke og vannet er ikke så gul-brunt som på bildene xD det blir noe galt med lyset når jeg tar bilder, for uten blitz blir alt så tåkete :P menmen, her ser dere hvertfall litt mer åssen det ser ut nå får dessverre ikke tatt bilde av sneglene, de er for små for kameraet mitt xD

sneglene har vokst noe enormt mens jeg har vært på ferie :O er to typer snegler oppi der, den ene tror jeg er stor damsnegle, men er ikke sikker, de er det hvertfall tre av fortsatt, men de har vokst enormt! de var ikke større enn en halv cm når jeg dro, og nå er de omtrent halvannen cm :O de er stilige hvertfall den andre typen vet jeg er en vanlig skivesnegle, de var det ikke mer enn 5-6 stykker av før jeg dro, og nå er de så mange at det er umulig å telle :O de er overalt, men jeg gidder ikke fjerne de så lenge de bare er så små, syns det bare er spennende med litt av hvert oppi der jeg

får aldri somla meg til å få noen abbor til oppi, men skal da prøve før skolen starter xD ser ut som han kjeder seg veldig :P men han spiser hvertfall! enorm apetitt, det må jeg si han eter ut av hånda som bare det, hopper omtrent over vann når jeg kommer med mark enda han får masse, jeg er glad for at jeg starta med dette prosjektet, kjempegøy! det er ikke noe problem med temperatur heller, abboren min stortrives, og vannet ligger på rundt 20 grader hele tia

hvis det er andre som har prøvd noe lignende så blir jeg glad om dere deler litt kunnskap
Endelig en kompis! :)
nå har jeg endelig fått fiska, og resultatet ble en ny kompis til akvariet! har ikke fått tatt noen bilder av den enda ( vil ikke stresse den mer enn den er ), så det får dere vente litt med den ene jeg hadde fra før av virker så glad for å ha fått en kompis, og prøver hele tia å få med seg den nye til å svømme rundt virker ikke som at det er noen aggressive reaksjoner er så fornøyd med at jeg starta dette prosjektet er ikke så vanskelig som folk skal ha det til regner med at den er mye mindre stresset i morra, sånn var det hvertfall med den første som sagt, bilder kommer!
som jeg har skjønt, så er det ikke så mange på forumet her som har prøvd abbor akvarium, så hvis det er noe dere lurer på så er det bare å spørre, så svarer jeg så gjerne så godt jeg kan
idag var den mye mer aktiv, så her er noen bilder! den er fortsatt sjenert og skvetten da, så den holder seg i bakgrunn når jeg kommer, hehe skal snart ut å grave litt mark, så får jeg se om den nye er sulten
forresten, den nye er ca 2cm lengre, også er den mørkere i fargene, det er fordi det er litt mørkere i vannet de kommer ifra, så den eldste har blitt lysere i fargen fordi den har vendt seg til forholdet i akvariet mitt
Nytt akvarieprosjekt
har nytt akvarie prosjekt i tankene nå 60'litern skal innredes til et lite ørekyte akvarium hadde jeg tenkt med litt vasspest og annet jeg kan finne av småplanter tenkte å få begynt så fort som mulig, så jeg får det oppe å gå fint før vinter skal nok finne noen snegler å ha oppi og syns det er spennende å prøve norske arter, for det er det ikke så mye info å finne om

blir glad for noen tips og råd
spørsmål er også velkomne
jaja, da har jeg altså blitt plussmedlem har tenkt på det en stund, siden jeg har lært og fått en del hjelp her, så syntes jeg at jeg skulle støtte denne flotte sia litt akvariehobbyen er nok noe jeg alltid vil drive med, og vil derfor støtte denne sia som har hjulpet meg og mange andre, og dele erfaringer jeg får med mine akvarier osv
Tøfft akvarium.
Blir spennende å følge fremover
takk takk blir 60 liter ørekyte prosjekt framover også
Hvis det er noen som vet om noen kule små norske ferskvannsdyr jeg kan prøve å fange til akvariet så bare kom med forslag har ikke veldig mange idèer til åssen ørekyte akvariet skal være enda, så forslag er bare hyggelig enste jeg vet sikkert er at jeg skal ha ørekyte som hoved dyr, og noen damsnegler og skivesnegler, og som plante blir det nok vasspest
Hva med å prøve å få tak i trepigget stingsild? Skal visst være spennende!
er vel mange varianter av stingsil i norge så det hadde kanskje passet ja.
Øreknyte er jo en stimfisk så de hade kanskje også formert seg hos deg hvis du har plass.
den stingsilden så ut som en artig fisk men jeg bor på østlandet, og vet ikke hvor det er mulig å få tak i denne =/ men jeg skal finne ut litt mer! fant nettopp en interressang side om en som har prøvd fler norske arter i akvarium, og skrevet om dem, så her var det mye info å hente artig at folk leser på denne tråden og kommer med forslag!

for å oppdatere litt om 300 litern, så har jeg nå fjernet planten som satt på den midterste roten ( den drev og råtnet opp ), også har jeg hentet to nye vannliljer abborene har det topp, spiser opp det de får, og ser ut til å trives og er vennlige mot hverandre
Karet nå
Oppdaterer litt

Nå har jeg hentet en stein til akvariet, den er hentet fra tjernet alt det andre er hentet i. har også satt en av plantene som var i 60 litern oppi ( den fremste ).

Har også planer om å prøve å få tak i edelkreps en til 300 litern og en liten til 60 litern. fiskene jeg har planer om å ha i 60 litern er en stim med ørekyte, pluss en steinsmett ( hvis jeg får fanget en ). Blir ingen fler fisker i 300 litern om ikke en abbor til, grunnen er at de spiser alt som får plass i munnen, men skal likevel prøve kreps, siden de har så hardt skall.

Bilder av Akvariet mitt nå!
Sender fler bilder med det samme sorry blitzen altså, men må bare ha den der for at det ikke skal bli tåkete :P
Topp akvarium du har. Stilig me norske arter..

Forstår problemene me blitzen, samme problemet selv..
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap