Hjelp jewel amartur, skifte av lysrør??

Hei

Jeg er far til ei jente med akvarie og vi synes dette er fryktelig morro.
Problemet som oppstod var at lysrøret til vårt Jewel akvarie røk og vi skulle skifte dette. Slik jeg har forstått det skal man skru av plastdekslene. Skal man kunne skru av begge eller kun det ene?
Vi fikk bare løst ett og forsøkte sette i nytt, intet lys, måtte til butikk og heller ikke de fikk liv i det igjen. Fikk nytt amartur = kjempebra
MEN: skal man skru av begge plasthettene eller er det kun det ene som skal kunne løsnes for å sette i nytt løsrør?

Hjelp mottas med stor takk.

Mvh
Far og amatør
Du skal skru av begge plasthettene og så vri forsiktig på røret. Da skal de hoppe ut av sporene.

P.S. Juwel sine armaturer er 1/2-1 cm forskjellig lengde en standard rør, så dersom du vil ha minst mulig problemer burde du bruke rør fra Juwel også. Det går an med vanlig lengde også, men det er lett å ødelegge festene da.
Takk for svar, det var det jeg fryktet!
Problemet er at jeg ikke klarer skru av plashetten på det nye heller, den plasthetten som sitter på der hvor ledningen sitter henger som nøkken. Den andre er ok, skal man skru samme vei på begge plasthettene? Eller motsatt vei JørgenR eller andre?

Vist ikke eg husker feil så skal du skru motsatt vei.
Skrus av mot klokken (venstre) og på med klokken (høyre).
Det samme gjelder begge sider av lysstoff røret.

Tusen takk for hjelpen folkens!
Tilfeldig bekjentskap
© Aslak Evang
Reklame for plussmedlemskap