Tetra tec

Noen som har denne pumpen og kan hjelpe meg litt?

Jeg vet ikke hvordan jeg slå på og av pumpen. Hvordan gjør jeg det når jeg starter denne førstegang og etter reingjøring senere? Det er ikke med noe bruksanvisning så skjønner ikke noe her.

Den nederste delen som gjør at det ikke kommer fisk og store planter i pumpen, vil ikke sitte fast, det må være grus under og rundt for å holde denne på plass.

Håper noen kan hjelpe meg nå!

Takk for alle svar og så mange som mulig. Jeg er helt nybegynner på slike utvendige pumper, så dere må forklare for på nybegynner vise for noen som kan ingen ting.
Når du skal slå den av, vrir du de grønne kranene sånn at de står over røret og ikke med. Ikke napp ut strømmen før du har gjort dette! Ellers tømmes slangene. Etter du har gjort det kan du ta ut strømmen å lukke opp den flate "klemmen" som er i midten av slangene å ta av slangene.

Her har du manualen til EX filterene, det er den samme til alle 3 (600, 700 & 1200).
Du må ha Adobe Acrobat Reader for å lese den.

Ang den "kurven" som ikke vil sitte fast så vet jeg ikke helt. Jeg har akkurat sammen filteret (EX1200) og min klikket på med engang. Prøv å surr den fast med litt hyssing eller fiskesene?
NorthHawk
Når du skal slå den av, vrir du de grønne kranene sånn at de står over røret og ikke med. [B]Ikke[/B] napp ut strømmen før du har gjort dette! Ellers tømmes slangene. Etter du har gjort det kan du ta ut strømmen å lukke opp den flate "klemmen" som er i midet av slangene å ta av slangene. [URLBLOCK1] har du manualen til EX filterene, det er den samme til alle 3 (600, 700 & 1200). Du må ha [URLBLOCK2] for å lese den. Ang den "kurven" som ikke vil sitte fast så vet jeg ikke helt. Jeg har akkurat sammen filteret (EX1200) og min klikket på med engang. Prøv å surr den fast med litt hyssing eller fiskesene?