Reholdsarbeidere eller?

begynte sammle på litt snegler, da de både facinerer meg og er pene, tenkte de kanskje skulle holde d litt rent og pent i tilegg...
Nå har jeg alt fra pest- og dam snegler, eplesnegler og de siste men ikke minst posthorn snegler. ja selvfølgelig noen sebrasnegler som var de første jeg startet med og synes er greie med at de ikke formerer seg. D gjør ikke de andre heller, da jeg ikke legger forholdene tilrette for d!
Sneglene er fordelt på to akvarier til vanlig, et selskapskar og et cory car.
Cory karet har jeg virkelig slitt med å holde pent etter at posthornsneglene spesielt kom oppi, en ting er at de spiser alt av planter- de har ribbet begge akvariene, de "stjeler" maten ut av munnen på coryene, henger alltid dritt etter de og vannet blir etter et pr dager så gromsete at jeg knapt ser fiskene!
Jeg trodde kanskje d var andre ting som gjorde dette, men jeg har forsøkt alt, har modifisert filtret tom uten at jeg merket forbedring.
Nå måtte jeg for en knapp uke siden medisinere i begge akvariene grunnet sykdom, så jeg satte sneglene i ei bøtte og la forholdene til rette for de der, i dag er siste dag med medisinering- men jeg vurderer å opprette et eget akvarium for sneglene, for forholdene i begge akvariene er blitt forbausende forbedret etter at jeg satte sneglene bort.
Er d bare innbildning eller ligger d noe i d? og finnes d planter posthornsneglene ikke spiser? de får jo annen mat så d skulle ikke akkurat være nødvendig å vandalisere slik de gjør...
Tilfeldig bekjentskap
© Lisa S
Reklame for plussmedlemskap