Eple snegl

Hei,noen som har bilder av hvordan en baby eple snegl ser ut? de vi har har lagt egg oppe over vannkanten, to rett ved siden av hverandre. Jeg er så nygjerrig, og kjempe spent. Men har litt lyst å se i forkant hva vi har i vente. Håper noen der ute kan hjelpe meg litt.
trykk på linken så er det bare å lese i vei


Men er det noen som kan si meg om de spiser trå alger eller er det bare sea som spiser det???
MR.J
Men er det noen som kan si meg om de spiser trå alger eller er det bare sea som spiser det???


Tråd-alger? Eller Rødalger/penselalger?

Sitat fra Alger i akvariet! artikkelen:
Av disse er det spesielt de såkalte penselalgene som kan vekke store frustrasjoner for akvaristen. Penselalgene kan dukke opp som små grågrønne til nesten svarte buster (altså ikke akkurat røde), lik busten på en liten malerpensel. De fester seg spesielt på bladene til saktevoksende planter som Javabregne eller Anubias, på røtter, steiner, bakveggen eller på faste installasjoner. Disse kan og sette seg fast direkte på glassruta. Problemet er å få de bort da de sitter ganske så godt fast. Må fjernes manuelt ved å klippe bort angrepne blader, aktiv bruk av algeskrape og større og hyppigere delvannsbytter. Crossocheilus siamensis skal kunne beite disse hvis fiskene ikke har andre lettere tilgjengelige alger å beite på eller blir fôret for mye.
De ser ut som miniatyrer av de voksne=) Nyklekte likner de litt på posthornsnegler kanskje, men det tar ikke lange stunden før du ser at det er epliser.
NorthHawk
[QUOTE=MR.J]Men er det noen som kan si meg om de spiser trå alger eller er det bare sea som spiser det???


Tråd-alger? Eller Rødalger/penselalger?

Sitat fra Alger i akvariet! artikkelen:
Av disse er det spesielt de såkalte penselalgene som kan vekke store frustrasjoner for akvaristen. Penselalgene kan dukke opp som små grågrønne til nesten svarte buster (altså ikke akkurat røde), lik busten på en liten malerpensel. De fester seg spesielt på bladene til saktevoksende planter som Javabregne eller Anubias, på røtter, steiner, bakveggen eller på faste installasjoner. Disse kan og sette seg fast direkte på glassruta. Problemet er å få de bort da de sitter ganske så godt fast. Må fjernes manuelt ved å klippe bort angrepne blader, aktiv bruk av algeskrape og større og hyppigere delvannsbytter. Crossocheilus siamensis skal kunne beite disse hvis fiskene ikke har andre lettere tilgjengelige alger å beite på eller blir fôret for mye.





Kjempe Takker og bukker
Tilfeldig bekjentskap
© Marte Stensby
Reklame for plussmedlemskap