Noe helt annet....

Nå spør jeg kanskje litt utenfor området, men her inne florerer det jo av folk som kan lit av mye, so here goes: ER det noen av dere der ute som vet hvordan jeg skal få ladet ut en gammel pc-skjerm som jeg har tenkt å bygeg om til en "kontortank", slik at jeg kan få skåret av frontglasset uten å få meg et skikkelig strømsjokk? Hadde håpet å få brukt originalglasset i front til dette akvarieprosjektetmitt :P
...ville vel kanskje tatt ut kontakten for å unngå støt. Vet ikke om det bare er meg, men det virker mest logisk^^
joda, du er inne på noe, men slike skjermer lagrer spenning, og dessuten er det snakk om en såkalt CRT-skjerm, som imploderer, ikke eksploderer. Og det er gass inni skjermen. Jeg kan jo ha flaks og det er en tvreparatør eller noe med fiskedilla som leser her
Det er en ganske stor kondensator + spoler i skjermen, og vet du ikke hva du holder på med så ville jeg ikke ha demontert denne. Når du har demomtert denne er det enkelt å ødelegge den. Vet ikke hvor mange skjermhalseer som jeg har sett uforsiktige mennesker har punktert / knekt.

Men hvis du nå hadde demontert skjermen, hvordan skulle du dele skjermen slik at du får limt den til bunn og sideglass? Skjermen er jo heller ikke helt glassklar for å si det forsiktig. Tror ikke du ville se noe inne i akvariet i det hele tatt, da skjermen er belagt innvendig.

Skal du gjøre dette tror jeg du må lage et nytt frontglass, ikke helt enkelt sånn hjemme i stua eller på kjøkkenbenken.
Okai. Hadde mistanker om noe slikt ja. Får finne på noe annet lurt. Lexan skal jo være rimelig ripesikkert, så vi får se. Klarer jeg å varme opp ei slik plate, og legge skjermen oppå som støpeform på en måte, så kanskjejeg slipper bruke flatt glass. hm hm.
Takk for svar iallefall
Dette her hørtes kult ut
Er ny så kan ikke hjelpe deg
Men lykke til.
for å lade ut kondensatoren i skjermen, så er det nok å la den stå uten strøm i en times tid (eller mer hvis du føler for det
Du kan også trykke inn "på" knappen for å hjelpe til med å lade den ut

(Er service elektroniker

Chris.
Tilfeldig bekjentskap
© Kristin Torgersen
Reklame for plussmedlemskap