Hvordan ynglesikre akvariet mitt?

Jeg har et juwel 110 liter med innebygd pumpe, lurer på hvordan jeg sikre denne pumpen så ikke yngel smetter inni pumpa?

Har et lite yngleakvarie, men blir borte litt i ferien og siden jeg har guppyer er det stor fare for at yngel popper ut. Klarer lixom ikke å tre en strømpe over hele pumpehuset da det går helt i bunn, eller? Noen gode ideer?
Lis
Jeg har et juwel 110 liter med innebygd pumpe, lurer på hvordan jeg sikre denne pumpen så ikke yngel smetter inni pumpa? Har et lite yngleakvarie, men blir borte litt i ferien og siden jeg har guppyer er det stor fare for at yngel popper ut. Klarer lixom ikke å tre en strømpe over hele pumpehuset da det går helt i bunn, eller? Noen gode ideer?


Tape på en bit med gassbind? kom ikke på noe bedre
Jeg hadde vært skeptisk til å putte på noe på innsuget som har for små hull, som gassbind eller strømper. Slikt går tett veldig kjapt, og er du borte vil du jo ikke merke det.

Kjøp en bunt hornblad eller lignende og la de flyte i overflaten. Så lar du naturen gå sin gang, og håper at en del yngel klarer seg. Og skulle de ikke det, da er det eneste som er sikkert: det kommer flere guppyyngel senere

hva mener du med hornblad egentlig? =) at yngelen gjemmer seg i det eller at det dekker innsuget på pumpa?

Jeg er ikke redd yngel blir spist opp, det gjør ingenting. Ellers har di masse gjemmeplasser også, tenkte bare det blir dumt om di går inni pumpa..om di dauder der eller tetter filteret eller noe..? men det skal vel mye til..hehe..
Åh... ja jeg mente at de gjemte seg der... når du snakker om å yngelsikre filteret antok jeg at du ville ta vare på de

Er det ikke så nøye, kan du bare la ting være som de er. Ganske begrenset hva en 6 mm lang yngel kan stelle til av bråk i et filter
Hehe..ja antok det var for å gjemme seg, men kan aldri være sikker nok
Bare litt bekymra for at yngelet skader seg, el blir værendes i pumpa..men det går sikkert bra
Tilfeldig bekjentskap
© Tonje_R
Reklame for plussmedlemskap