Palettciklide yngel!

Hei!

Jeg oppdaget akkurat at jeg har fått yngel på palettparet mitt. Hva skal jeg gjøre med yngelen? Skal jeg flytte dem?

Hva skal jeg mate dem med? Burde jeg vente med å mate dem pga plommesekken?

Mvh Stian
Gratulerer så meget! Det er alltid kjempe spennende med yngel, serlig på eggleggende fisk! Jeg kan ikke svare på dine spørsmål, men ønsker deg lykke til!

Mvh. PK
Mat dem!!, jeg fikk ikke tak i artemia så jeg knuste rekepellets i vann, tok dem i en sprøyte og foret rett ned til yngelen, nå er de 1 cm store!

Lykke til Stian!
Jeg har ikke rekepellets eller sprøyte!
Skal jeg knuse vanlig flakfor?
Yngelen er for deet meste nede i kokosnøtthulen. Hvordan skal jeg mate dem? Jeg har bare flakfor og røde mygglarver. Jeg tror ikke de har fått noe mat på over ett døgn. Haster det?

Mvh Stian
Nei det haster ikke
har de komet ut av hulen??

vis de ikke har det skal du ikke mate de men vist ike så kan du gøre det

bruk artemia eller rø myglarver eller svart myglarve
Foreldrene tar dem på turer rundt i akvariet
Hvis du har flakfor så knus den helt fin, så synker det til bunnen og de finner den dette kommer til å gå bra. Mygglarvene klarer de også å finne.
Er ikke de røde mygglarvene litt for store for de små ynglene? Skal jeg mose dem eller hva?
Du kan jo hakke larvene litt opp , de napper litt i det og får i seg litt + flakfôr så blir de nok mette
Ok, men jeg har ett annet spørsmål:

Jeg skal reise bort i ca. en uke nå snart. Burde jeg kjøpe sånn feriemat? (sånn man fester på akvarieveggen og som gir ut litt mat hverdag)

Eller hva annet burde jeg gjøre?

Overlever palettyngelen på den tiden uten mat, eller?

Mvh Stian

Takk for svar
Jeg tror jeg hadde kjøpt feriefor, bare for sikkerhetsskyld. Jeg er ganske ny i gamet så jeg er usikker der. Men det kan ikke skade
Tilfeldig bekjentskap
© Engdal
Reklame for plussmedlemskap