Juwel 240l

Har eksperimentert litt forsiktig med forskjellige lysrør til et standard Juwel 240l kar, for å øke planteveksten.

Rørene jeg har tilgjengelig er 2 stk T5 High-Lite Day, og 2stk Nature. Er en kombinasjon av disse å foretrekke eller vil man få mer utbytte av 2 stk Day, som gir det blålige skjæret?

Vet det finnes en rekke bedre rør enn disse, men per dags dato er dette utvalget jeg har tilgjengelig
Fins ingen bedre rør til disse, da Juwel har en egen standard på lyststoffrørets lengde. Og desverre så syns jeg personlig at disse rørene til Juwel er noe søppel:P

Jeg kasta mine t5 rett ut, og monterte et 30w t8 rør i stedet med å ettermontere holdere fra arcadia.

Men den beste løsningen er vel å ha et av vært rør. slik at plantene får det lyset de skal ha av de bakerste røret, og at det fremste røret fremhever fargene på fiskene. Men desverre så gir både Day lite og nature et veldig gult lys.
ok! takk for kjapt svar. Får duge inntil jeg oppgraderer aparaturet noe
Hehe det duger jo selv om jeg ikke er så posetiv til det:P. Men er synd at Juwel har en egen standard så man ikke kan velge hva slags rør man vil ha selv, da hadde man også hatt flere valgmuligheter.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap