Steiner i akvariet - hvordan ville du stablet?

Inaktiv bruker
Jeg har stablet en del steiner i ene enden av karet mitt, syns selv det ble litt kult, kaller det for hybelhuset.. hehe. Men så kom jeg til å tenke på om det egentlig er så lurt å stable så mye stein på ett sted?? Har liggeunderlag i bånn, men likevel.. Vil gjerne høre hva dere mener.
Det ser fryktelig skummelt ut etter min mening. Jeg ville festet dem sammen og ikke bare stablet dem oppå hverandre. Skal du ha maller i karet? De liker jo å grave bort sand noe som kan resultere i at alle steinene ramler ned og f.eks tar livet av dem.
Inaktiv bruker
skal ikke ha maller der, har noen tetra, SAE, praktbotia og bolivianske sommerfuglciklider
Det er lett å feste dem sammen, bare bruke litt silikon? Lurte også på hvordan det er å stable så mange i høyden, tenkte da på tyngden som blir akkurat der.. kan nevne at karet er 60 cm høyt, så steinhaugen er ca 30 cm høy..
Det er også lurt å plassere steinen før du har i sanden slik at graving ikke påvirker stabiliteten.
Jeg har isopor som ligger over hele bunnen slik at punktbelastningen blir gjevnere fordelt...
Undervannslim
Hei,

Leste i en annen tråd her på forumet at du får kjøpt undervannslim. Silikon for å feste stein skal visst ikke være helt optimalt da det ikke holder så godt. Undervannslimet får du kjøpt via nettbutikk (men dessverre så husker jeg ikke hvilken, beklager. Men du kan jo bare søke gjennom de vanlig som annonserer her )

Bare et tips så slipper du å tenke på at Hybelhuset kan falle sammen
Inaktiv bruker
Takk for svar, da skal jeg få tak i undervannslim
Inaktiv bruker
Takk for tipset mona
Tilfeldig bekjentskap
© Edward O. Murdy
Reklame for plussmedlemskap