Powe lique filter - hvordan får jeg til bobler?

Hei

Jeg kjøpe akvarium for ca. 1 mnd siden, og fikk forklart hvordan jeg skulle gjøre ting å tang, men jeg får ikke bobler ut fra filteret!? De i butikken har forklart meg flere ganger om hvordan jeg skal gjøre det, men det funker bare ikke hos meg :-P!!!!
Jeg har på en slaks liten sylinder der "vannet" kommer ut fra filteret, i den sylinderen er det en liten som står opp som er festet til en plastslange og den slagen har på seg en "kork" med en åpning som er over vann!?

noen som har tips?
eg opplevde i en powerhead eg hadde at det ikkje var hull der så det måtte jeg lage selv. prøv å blås i slangen for å se om det er hull. kan jo også være at du har for lang slange da vil ikkje undertrykket som skal til vært stort nokk for å trekke inn luft.
odin andersen
eg opplevde i en powerhead eg hadde at det ikkje var hull der så det måtte jeg lage selv. prøv å blås i slangen for å se om det er hull. kan jo også være at du har for lang slange da vil ikkje undertrykket som skal til vært stort nokk for å trekke inn luft.


Blås i slangen så ser du om det er fri bane. Kapp luftslangen så kort som mulig, selv 1000 liter timen powerhed har problemer hvis de står for dypt samt har for lang slange.
Tusen takk for svar!

Nå har jeg skjekket om det kommer bobler ut når jeg blåser i slangen, og det gjør det! Har også satt filteret lenger opp og kappet slangen, slik at den er ca. 20 cm elns!
Men det kommer ikke bobler ut enda
Kan det være noe feil ved hele tingen ?
Må den være så lang? Synes 20 cm hørtes ganske mye ut.

Pass også på at den er åpen i enden (der den svarte saken er), men det er den sikkert siden du har blåst gjennom den.

Det må også være en viss gjennomstrømning i filteret for at det skal komme bobler, så om du har strøpt utblåsen på filteret, kan du prøve å skru opp det litt mer og se om det hjelper
Vakumet er ikke sterkt nok til å dra luften ned i slangen. Prøv med en liten bit slik at denne bare går rett over overflaten,
Hei igjen

Nå fikk jeg det til
Satte bare filtret rett under vannoverflaten og vips så kom det bobler ut !
Tusen takk for hjelpen
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap