Trenger hjelp til en liten ting. salt eller ikke

Etter jeg kommer tilbake fra syden i augst. skal jeg ha et nytt å støre akvarie. rundt 250 L. men Skal det være salt eller ikke. trenger tips osv fra folk med salt og ikke salt.


Ikke salt, ikke så lenge det skal være ferskvanns akvarium ihvertfall.
Hehe. missforstod sikkert
lurte om jeg skulle ha saltvann eller ferskvann. har 60 liter med fersk vann med det er så døtt med farger osv. vi får se
Det er en god idè å poste slike innlegg på underforumet som heter Saltvann her på AF, ikke under "Nybegynner". Under "Nybegynner" går man automatisk ut fra at du snakker om ferskvann.

Hvis du kikker litt grundigere i akvarienettbutikkene på hva de har av utstyr og priser innen saltvannsutstyr, og i tillegg leser en del på Saltvannsforum.no, så ser du hva du må regne med i kostnader og utgifter til et saltvannsakvarium....
Der er det også mer aktivitet fra saltvannsakvarister enn hva man er vant med her på AF (selv om det finnes et saltvannsunderforum her).

Det er helt andre prisnivåer enn ferskvann, det skal jeg love deg
Kan hende du kommer på andre tanker når du har lest litt og fått et begrep om kostnader Levende stein, salinitetsmåler, saltvannsmix, skummere, osv osv osv. (hvis du ikke allerede vet sånn ca hva det vil koste fra før da)
Jeg vil anbefale deg å få mer erfaring med ferskvannsakvarium først. Jeg har ikke hatt saltvannskar selv, så jeg vet ikke hvor komplisert det er å holde det i orden.
Det kan være lurt å bli god på en ting først, før man begynner med noe nytt. Ellers blir det for mye å sette seg inn i så du mister oversikten.
Og bedre å være tålmodig enn overivrig. Det kan det fort bli nedtur av.

Hvis det er farger du vil ha så kan du prøve andre fisketyper. F.eks malawi.
Eller bare få til planter med forskjellige farger, og fargerik fisk som passer til plantekar. Finnes jo en del av dem også. F.eks regnbuefisk. Disse har spennende opprinnelse/biotop og finnes i flere farger.
Tilfeldig bekjentskap
© LOFFA
Reklame for plussmedlemskap