Hvilke fisk kan være med kirsebærreker?

Hei! Hvilke fisk kan være sammen med kirsebærreker? Jeg har tengt å ha rekene i en 60 liter. Jeg har også tengt å ha 2 ancistrus der, for det har jeg lest at er nesten helt safe å ha sammen med reker. Men er det noen andre fredelige fisk jeg kan ha sammen med dem?
60 liter er noe smått for ancistrus.

pansermaller, otto, eplesnegler
Ancistrus'ene mine er bare 4 cm, så jeg tror ikke det blir noe problem. Snart skal jeg kjøpe en 240 liter, så da kan de gå der når de blir store.

Er det ingen fisker som svømmer litt lengre opp da? Ikke bare bunnfisk?
små levendefødene fisk eller lignende kansje?
selvsakt er små rekebabyer namm.. for mange fisker, men med mye planter og jemmeplasser vokser det nok en del opp på egen hånd
ps. jeg ville hvært foriktig med å ha reker i samme kar samme sultene ciklider og annen røvfisk.
hva med noen stimfisk kansje?
Tetra, levendefødere, diverse stimfisk.... alle sammen spiser de rekene de greier å få inn i munnen. Det er et faktum.

Hvis du kan leve med at kirsebærrekene ikke får formert seg riktig så mye som vanlig, siden de andre fiskene spiser mye av rekeyngelen, så kan du ha små stimfisk eller små parfisk sammen med dem i en 60 liter. Jeg ville droppet fisk som blir særlig store i et såpass lite kar. Hva med et par bettaer f.eks.? Vanlig kampfisk (hannene) er ganske trege pga sitt lange slør, og greier derfor ikke ta så mange småreker. Om hunnene greier det vet jeg ikke.

Små Nannostomus-tetraer har veldig små munner, og kan gå greit sammen med kirsebærreker. Rekene formerer seg kjappere enn tetraene greier å spise, og beplanter du karet veldig tett og bruker mye javamose, vil det likevel overleve en god bestand av reker.
Takk for svar! Da vil jeg nok ha en kampfisk sammen med de.
Jeg gleder meg! =)
Tilfeldig bekjentskap
© Richard Dybdahl
Reklame for plussmedlemskap