Utvendig filter til 530 liter?

Nå har jeg lest og lest meg grønn om store utvendige filtre.
Jeg tenkte jeg kunne spørre dere hva dere anbefaler til et 530 liters kar?
Har sett på fluval fx5 bl.a.

På forhånd takk
har to kar på den størrelsen en 530l og en 600 l .... bruker eheim 2080 på det ene og fx 5 på det andre, holder nok en knapp på eheim 2080, selv om det er noe dyrere. Bedre biologisk filtrering og klarere vann, og vesentlig mer stillegående. Kjøper du på Webzoo så er forsjell oipris bare noen hundrelapper og det er det virkelig verdt....har ett tilleggsfilter på begge karrene eheim 2028 (Nå 2075) ....... i tilfelle noe skulle skje med ett av dem...



Kjører Eheim 2080 + Eheim 2028 i mitt 530 og dette fungerer knirkefritt. Eneste bakdelen jeg finner med Eheim filtre er prisen. Greit nok at kvaliteten er den aller beste, men de prises for høyt.

Hmm
Liss Nilsen
Nå har jeg lest og lest meg grønn om store utvendige filtre. Jeg tenkte jeg kunne spørre dere hva dere anbefaler til et 530 liters kar? Har sett på fluval fx5 bl.a. På forhånd takk:)


Tenkte også på eheim men endte med Fluval FX5 og AMTop 3339 i mitt 325 liter kar.
En går sjelden galt med Eheim, men i det siste har jeg blitt fan av Aquael sine utvendige. Det spørs litt hva du er ute etter når det gjelder vannstrøm og slikt.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap