Guppy :b

Hei !
Jeg har 4 Guppyer (+ en algespiser og 2 metallpansermaller) i en 60l , 3 hunner og 1 hanne
Jeg lurer på hvordan det er og drive en liten slags guppy oppdrett ?
Jeg er nybegynner og har en guppy som snart skal ha yngel, og en som jeg tror er gravid .
Er det vanskelig og drive en liten guppy opdrett ?
høres litt gøy ut og prøve : )
Ei venninna av meg har fått yngel på Gul molly, så om 1 eller 2 uker skal jeg få 2 av de, men går det ann og ha de sammen med guppyene om jeg skal prøve meg på en liten oppdrett ??
Hvis du har tre guppy-hunner og en hann blir du guppy-oppdretter før du får sukk for deg, enten du vil eller ikke.

De formerer seg som regel som bare det.
Okei : ')
Men hvor skal jeg gjøre av all yngelen ? har jo ikke plass til hundrevis av guppyer i en 60liter ; )
Vel, dem selger du eller gir vekk De svakeste blir mest sannsynlig spist av sine foreldre, men det blir likevel mange. Hør med dyrebutikken om de gidder å ta i mot noen (gratis) hvis det blir mange.
Må bare slenge inn at du bør skaffe deg noen flere pansermaller, for de trives bedre i flokk

Også ser jeg på bildet at stikkontaktene er lavere enn akvariet, og det er ikke så lurt siden vann kan renne langs ledningene, så du burde flytte denne høyere opp eller henge den på veggen
Okei, takk for gode svar! ;-D
Tilfeldig bekjentskap
© Petter Eriksson
Reklame for plussmedlemskap